Meghan Markle is een bezige bij. De hertogin van Sussex, prille moeder van Archie, lanceert een eigen kledinglijn voor het goede doel 'Smart Works'. Het nieuw maakte ze bekend op Instagram.
Smart Works is een non-profit organisatie die zich inzet om kansarme vrouwen terug aan het werk te krijgen en klaar te stomen voor de arbeidsmarkt. Je kan er terecht voor coaching en personal styling. Begin dit jaar werd Meghan Markle tot “Royal Patron” aangesteld, en in januari bezocht ze het hoofdkantoor in Londen waarbij ze de aanwezige gasten zelf van kop tot teen stylede.
Dat bleek zo’n succes, dat de Suits-ster nu ook een eigen capsulecollectie zal ontwerpen ten voordele van Smart Works. Ze werkt samen met grote Britse kledingketens als Marks&Spencer, Jigsaw, John Lewis en goede vriendin, modeontwerpster Misha Nonoo. Dat belooft.
Meghan doet donaties stijgen
Sinds de komst van Markle in het bedrijf zijn de donaties erg gestegen. In februari hielp de organisatie maar liefst 187 vrouwen in Londen, dubbel zoveel als dezelfde maand vorig jaar.
Hoewel we nog niet weten hoe de collectie er zal uitzien en over hoeveel stuks het gaat, hopen we dat de kledinglijn gebaseerd is op Meghan eigen smaakvolle en moderne stijl. We vermoeden klassieke silhouetten, bestaande uit kokerrokken, elegante jurken en Meghan’s eigen favoriet – het perfecte witte hemd.
In het septembernummer van de Britste Vogue legt Meghan het principe uit van het doel: “Voor elk item dat een klant koopt, wordt een ander aan het goede doel geschonken. “Dat geeft niet alleen iedereen de kans om deel uit te maken van elkaars leven, het herinnert ons eraan dat we er niet alleen voor staan.”
Het “Meghan-effect”
Aangezien het aanhoudende ‘Meghan-effect’: het fenomeen waarbij elk kledingstuk uitverkocht is nadat de hertogin het in het openbaar draagt, kunnen we ons alleen maar voorstellen welke impact haar komende collectie op Smart Works zal hebben.
Wanneer de collectie exact uitkomt wordt pas later dit jaar bekend gemaakt. Wij zijn benieuwd!
Volg Marie Claire op Facebook et Instagram om steeds op de hoogte te blijven van de laatste nieuwe trends inzake beauty, cultuur, lifestyle, food en nog veel meer.