Voor meer dan 8 op de 10 vrouwen vormt “sorry” het woord bij uitstek. Ze verontschuldigen zich als het gaat om hun carrière, hun uiterlijk of gewoonweg hun eigen mening. Kortom, vrouwen heroverwegen en bagatelliseren hun manier van leven op eender welk moment. Iets waar de ‘Non-Apology Campagne’ van Goodiebox iets aan wil doen.
Schuldgevoelens
“Het wordt tijd dat we de kracht van vrouwen gaan vieren en de vooroordelen die door de maatschappij worden bepaald wegnemen. We willen niet alleen de discussie openen, maar ook eindelijk verandering zien. We moeten beginnen nadenken over hoe vaak wij als vrouwen sorry zeggen en ons verontschuldigen”, dat vertelt Sabine Herskind, creative director van Goodiebox.
Non-Apology campagne
Met de ‘Non-Apology’ campagne probeert Goodiebox, één van de grootste box-abonnementen, vrouwen een hart onder de riem te steken. Ze moedigen vrouwen aan om maatschappelijke vooroordelen naast zich neer te leggen en op te komen voor wat hen gelukkig maakt. Aan de hand van getuigenissen van leden brengen ze een herkenbaar verhaal dat tegelijk intiem én kwetsbaar is. Vrouwen mogen zich niet langer ‘niet goed genoeg’ voelen. Neen, vrouwen moeten nastreven wat hen gelukkig maakt, zonder zich hiervoor te excuseren. Het is een kreet voor verandering.
Lees meer Marie Claire op: LPG steunt vrouwen met borstkanker; Natalie Portman: “Geen rol is zo uitdagend als jezelf zijn in het dagelijkse leven; Woman to watch: Katarina Verhaegen.