Zo moeder, zo dochter. Vanessa Paradis is al jarenlang ambassadeur voor Chanel. Ze was ook het gezicht voor de bekende Coco Chanel-geur. Nu kondigt Chanel Lily-Rose Depp aan als nieuwe muze van het iconische Première-horloge. Alle campagnebeelden zullen op 1 september bekend gemaakt worden.
“Mooi, delicaat, chic, klassiek. Ik denk dat het een horloge is dat alleen Chanel kan maken”, aldus Lily-Rose Depp over La Première Edition Originale.
Lily-Rose Depp volgt als gezicht van de campagne het Amerikaanse model en dj Soo Joo Park op, en daarvoor Inès de La Fressange en Claudia Schiffer, twee ambassadrices van het huis die in de jaren 80 en 90 met een Première aan de pols gespot werden.
Lees ook: Off the record: “Mijn man is seksverslaafd”
Over La Première Edition Originale
De tijdloze Première was het geesteskind van Jacques Helleu; de man was in 1965 op 18-jarige leeftijd terechtgekomen bij Coco en was als artistiek directeur verantwoordelijk voor het imago en de legendarische campagnes van het modehuis. Hij gidste Chanel in 1987 de horlogerie in en had meer voor ogen dan een eenmalige collectie uit te brengen. Hij heeft er alles aan gedaan opdat dit model een eeuwige referentie zou worden. Missie geslaagd, zo blijkt.
Huidig directeur horlogerie Arnaud Chastaingt vond op zijn beurt dat het anno 2022 dringend tijd was om de Première opnieuw in de spotlight te zetten als muze: “De Première was voor ons de eerste pagina in het hoofdstuk horlogerie. Het model werd geboren vanuit een absolute vrijheid van creatie met visie op ‘de allure van tijd’, volledig uitgemeten door Chanel. Ik wilde dat de Première in 2022 een plaats kreeg in het hart van de collectie.
De creatie ademt de codes en het DNA van Chanel. Het is veel meer dan een horloge, het is een les in stijl.” En als het over stijllessen gaat, dan zijn we er als de kippen bij. Het is moeilijk om naast de gestroomlijnde finesse met de krachtige kenmerken te kijken.