1. Waarom koos je na samenwerkingen met Kate Moss en Joan Smalls deze keer voor Kendall Jenner als gezicht?
Valérie Messika: “Kendall Jenner belichaamt voor mij een nieuwe generatie van mode-iconen. Ze is een van de 2.0 topmodellen die de huidige tijdsgeest haarfijn aanvoelt. Tegelijkertijd weerspiegelt ze de belangrijkste waarden van het merk – moderniteit, durf en verfijning. Ze is zowel een vrije als zelfzekere vrouw. Ze heeft een assertieve maar authentieke stijl. Ik zie in Kendall een incarnatie van de alfavrouw: mysterieus, vrij en in controle over haar eigen lot. Ze is ook een sterke en invloedrijke dame.”
2. Op basis van welke criteria kies je de muzen van Messika uit?
“Over het algemeen denk ik er nooit al te lang over na, ik maak die keuze meestal in een opwelling. In de spur of the moment. Ik luister altijd naar mijn instinct – zowel voor mijn professionele als persoonlijke keuzes. Uiteraard is het belangrijk, zoals ik eerder zei, dat de muzen de Messika-vrouw belichamen. Die is uniek en heeft iets te delen door haar verlangens, haar persoonlijkheid en haar verhaal. Ze brengt een sterke boodschap over en straalt een onmiskenbare aantrekking uit.”
3. Welke collecties zet je in de kijker in deze campagne, en waarom?
“Ik beleefde veel plezier aan het mixen van onze verschillende collecties, wat in lijn ligt met de ‘mix & match’-stijl die ons kenmerkt. De campagne zet onze iconische stukken in de kijker, zoals de Move-collectie, die het concept van de diamant in beweging weergeeft. Kleur, een symbool van het leven, is ook een zeer belangrijk element; vooral in mijn nieuwste creaties zoals het Lucky Move-medaillon of de My Move-armbanden.”
Bekijk de campagnebeelden hieronder:
Lees ook: West-Vlaamse Stephanie D’heygere ontwerpt juwelen voor Jean Paul Gaultier & Audrey Hepburns iconische stijl in 10 foto’s.