“All my favorite iPhone images in one book! So excited”, schreef Jacquemus ter aankondiging van zijn nieuwe boek op Instagram. ‘Images’ komt uit op 1 september, heeft een beige cover met roze letters en zal foto’s bevatten in dezelfde stijl als die op het Instagramaccount van de ontwerper.
https://www.instagram.com/p/CEOzoR1Dc6k/?utm_source=ig_web_copy_link
Instagramsucces Jacquemus
Met meer dan 2,7 miljoen volgers is de Franse designer een hit op het socialemediaplatform. Geen wonder aangezien zijn businessmodel is opgebouwd rond de tagline: “Zien mijn kleren er goed uit op sociale media?”. Om een voorbeeld te geven: in 2018 presenteerde hij op zijn lente/zomer-show de gigantische strohoed La Bomba. Compleet ondraagbaar, maar de hoed ging wel de wereld rond door de Instagramfoto’s ervan. “We verkochten er uiteindelijk honderden van, enkel en alleen door het online succes”, zei hij daarover in W Magazine. Hetzelfde geldt voor Le Chiquito. Een absurd klein handtasje dat dankzij Instagram uitgroeide tot de meest populaire handtas van het afgelopen decennium. Ondanks dat er slechts een tampon en wat kleingeld in past. “Als het populair is op Instagram, zal het verkopen. Dat is gewoon de wereld waar we nu in leven”, aldus de designer.
Lees meer Marie Claire op: Vivienne Westwood zelf te zien in een campagne van haar modemerk, Hoe de handtas van Telfar uitgroeide tot het belangrijkste accessoire van 2020 en Een luxewinkel uitbaten in coronatijden: “De schade is aangericht, ik weet niet of we dit halen”.