Op Sellpy vinden klanten een ruim assortiment aan kwalitatieve pre-loved fashion van verschillende merken en een flexibele, servicegerichte shopping-ervaring. Duurzaam én online consumeren is nog nooit zo aantrekkelijk geweest.
<<Lees ook – Kleding customizen: deze 5 Belgische creators doen het je voor>>
Sellpy
Duurzaamheid staat hoog in de vocabulaire van de Zweedse modegigant H&M. Sellpy wil zowel het kopen als verkopen van tweedehands mode makkelijker maken. Als items niet meer verkocht kunnen worden, worden deze gedoneerd aan goede doelen of worden ze gebruikt voor textielrecycling.
We zien dat de vraag naar duurzame consumptie blijft stijgen. Tweedehands shoppen is hierbij natuurlijk een geweldige mogelijkheid, want elk kledingstuk dat op deze manier gekocht wordt bespaart grondstoffen voor onze planeet. We zijn verheugd dat we steeds meer klanten in Europa de mogelijkheid geven om te helpen fashion circulair te maken – Michael Arnör, CEO van Sellpy.
Sinds de oprichting in 2014 zijn al meer dan 9 miljoen tweedehands kledingstukken verkocht. Resultaat? Besparing van miljarden liters water en 1.000 tonnen CO₂. Door recente investeringen is de H&M groep uitgegroeid tot meerderheidsaandeelhouder van Sellpy.
Dit bericht bekijken op Instagram
Om een betere toekomst te kunnen garanderen, moeten er dingen veranderen. Ons gedrag en onze prioriteiten moeten veranderen om de druk op onze planeet te verminderen. Vele bedrijven zijn klaar zijn om het aspect van duurzaamheid met open armen te ontvangen. Zo ook Sellpy… De online tweedehandswinkel is ontstaan uit het idee om iedereen circulair te laten leven. De eenvoudigste manier om de uitstoot te verminderen, is door beter gebruik te maken van wat er al bestaat. Het doel van Sellpy is dan ook om tweedehands shoppen zo makkelijk mogelijk en voor iedereen toegankelijk te maken.
Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook – Tweedehands is big business, ook deze merken doen mee.