Tony’s Chocolonely werd in 2005 opgericht door journalist Teun van de Keuken, alias Tony, en twee andere Journalisten. Dat deden ze omdat ze ontdekten dat ’s werelds grootste chocoladefabrikanten cacao kochten van plantages waar kinderarbeid en moderne slavernij voorkomt. Zijn doel? 100% slaafvrije chocolade maken. Niet enkel bij zijn chocolade, maar in de hele industrie.
Het bedrijf zet zich in voor de bewustmaking en uitbanning van ongelijkheid in de chocolade-industrie. Ze geven het goede voorbeeld door directe, langdurige relaties op te bouwen met cacaoboeren in Ghana en Ivoorkust. Ze betalen hen een hogere prijs en werken samen om de onderliggende oorzaken van moderne slavernij en kinderarbeid op te lossen.
Het merk is uitgegroeid tot een van de marktleiders in Nederland en de repen zijn nu bijna wereldwijd verkrijgbaar, met vestigingen in Nederland, de VS, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en Zweden.
Lees ook: Deze 7 collabs wil je deze lente niet missen
‘Free Chocolate’ Pop Up
Op 31 maart en 1 april (en nee, het is géén grap) kan je de pop-up bezoeken aan 3 rue Jean Stas in Brussel. Het draait natuurlijk allemaal om de chocolade. Bezoekers komen aan de hand van proevertjes, de missie van Tony’s Chocolonely te weten. Daarnaast leer je ook over de huidige toestanden in de cacao-industrie.
“Tony’s Chocolonely wil alle chocolade wereldwijd 100% slaafvrij maken. Dus ook in België! Met deze Pop Up willen we alle Belgische chocofans uitnodigen om mee te doen met onze missie. Want alleen samen kunnen we een nieuwe norm neerzetten in de industrie met een eerlijke prijs voor cacaoboeren”, zegt Ester van Dusseldorp, Duchess Chocopreme en Country Manager Benelux.
Bezoek de ‘Free Chocolate’ Pop Up op 31 maart en 1 april van 10.30 uur tot 18.00 uur aan 3 rue Jean Stas in Brussel.
Lees ook: Pasen: de lekkerste chocolade om te geven of krijgen