Calvin Klein By Appointment
De beelden promoten de nieuwe Calvin Klein By Appointment lijn die gebaseerd is op het New Yorkse Calvin Klein atelier waar sterren een outfit op maat kunnen laten maken. Die dienst is nu “niet langer enkel voor celebrity’s, maar open voor iedereen”, aldus Raf Simons op zijn website.
Amerikaanse identiteit
Verder zet Raf Simons ook heel erg in op de Amerikaanse identiteit van het merk: “Calvin Klein By Appointment viert de Amerikaanse vrouw en de Amerikaanse mode”. Zo zien we silhouetten als een tulle promdress, een cheerleader- en een majorettejurk refereren naar de Amerikaanse popcultuur.
Millie Bobby Brown
Gezichten van de campagne zijn de 12-jarige Stranger Things actrice Millie Bobby Brown, de actrice Abbey Lee Kershaw en de modellen Lineisy Montero, Kiki Willems, Natalie Westling, Selena Forrest en Tessa Bruinsma. Zij werden stuk voor stuk uitgekozen omwille van hun “strength of character”. De fotografie is van de hand van Willy Vanderperre met wie Raf Simons ook al samenwerkte voor Dior en zijn eigen lijn.
New York Fashion Week
Om meer van het vernieuwde Calvin Klein te zien moeten we nog even wachten tot New York Fashion Week, waar Raf Simons op 10 februari zijn eerste prêt-à-porter collectie voor Calvin Klein zal presenteren. Zoals al eerder aangekondigd werd zal hij daar zowel de vrouwen- als de mannencollectie de catwalk op sturen.
Copyright openingsbeeld: Calvin Klein By Appointment