Het is officieel geen picknickmand, maar alle essentiële benodigdheden passen precies in de gloednieuwe C’est Dior-tas met marinière raffia-print. Met een beetje proppen neem je een deken(tje), je bikini, de nieuwste Marie Claire en een aperitief mee. Jas uit en out of office aan, tijd om naar het strand of park te gaan.
It-bags sinds 1995
Dior lanceerde zijn eerste echte it-bag in 1995. De tas genaamd Chouchou was een geschenk voor wijlen Lady Di tijdens een officieel bezoek aan Frankrijk: de naam Lady Dior was meteen geboren. Sindsdien staat het huis bekend om zijn uitgebreide tassencollectie, denk maar aan de iconische Saddle of de fabelachtige Diorissimo. De catalogus (en onze verlanglijst) is ondertussen eindeloos.
Perfecte mix
Telkens er een nieuw familielid in de tassenlijn van Dior opduikt, staat de modewereld in rep en roer. Bij de C’est Dior bucket bag is dat niet anders. De tas is een creatie van de hand van Maria Grazia Chiuri en is een betoverend ontwerp, dankzij de perfecte mix van tijdloze elegantie en hedendaagse durf. Voornamelijk de versie in marineblauwe gestreepte raffia-print springt in het oog. De zomerse strepen doen denken aan Monsieur Diors liefde voor de Franse Rivièra en nodigen uit tot buiten spelen.
De savoir-faire
Elke stap van het proces om tot dit perfecte eindresultaat te komen, wordt zorgvuldig uitgevoerd door vaklui. Het uitkiezen van de mooiste kwaliteit en het snijden van het raffia en leder is echt precisiewerk. Daarna volgt het vervaardigen van de onderkant, die afgewerkt wordt met goudkleurige metalen voetjes. Vervolgens monteert de ambachtsman de verschillende stukken met de hand. Ook de metalen accessoires worden bevestigd, waarna de goudkleurige Christian Diorstempel volgt. De final touch zit hem in het sluiten van het CD-slot. Een logo dat stijl uitstraalt en voor altijd in zal zijn.
De C’est Dior-tas is o.a. hier te koop, vanaf € 2700.