Dit hippe drankje verovert na Amerika nu ook onze contreien
© Pers

Dit hippe drankje verovert na Amerika nu ook onze contreien

Door Enya Torrez
Leestijd: 1 min

Hard Seltzer, nog nooit van gehoord? Dat kan, het is namelijk een gloednieuwe trend van gearomatiseerd bruiswater met alcohol. In Amerika is het drankje ondertussen een van de populairste alternatieven voor bier en nu komt het ook naar België.

/

Bruiswater, fruitsmaak en alcohol

In Amerika is Hard Seltzer een gigantische hit en dus kon België niet achterblijven. De nieuwe drankjescategorie heeft namelijk al een marktaandeel van bijna 3% weten te bemachtigen. Wat is er dan zo aantrekkelijk aan? Hard seltzer dranken worden gezien als een gezonder alternatief voor bier. Het bevat minder tot geen toegevoegde suikers en is laag in calorieën. De beste manier om de trend te omschrijven is: Spa Rood met een fruitsmaakje en een alcoholische toets.

Lano

Pers

/

Het Belgische antwoord: Lano

Lano® is het Belgische antwoord op de Amerikaanse trend. De hard seltzer drankjes van dit gloednieuwe merk zijn suikervrij, vegan, laag in alcohol (4,5%) en honderd procent Belgisch. In België zal het drankje lanceren in twee smaken; citroen-limoen-kaffirlimoen en framboos met viooltjes. Lano® past daarom perfect bij de huidige trend van bewuste consumptie en een gezonde levensstijl.

Ontdek meer Marie Claire op: Dit zijn de make-uptrends van deze herfst en zo draag je ze, 5 makkelijke cocktailrecepten om het weekend mee in te zetten en Onze favoriete films en series om deze maand te kijken.

Tags: Alcoholisch, Hard Seltzer, Lano, Neobulles.