Diesel slaagt er keer op keer in om verrassend uit de hoek te komen. Herinner jij je de irritante poetsvrouw in de campagnevideo van de JoggJeans collectie nog? Of de gedurfde Go With The Flaw campagne waarin Diesel de norm aan zijn laars lapt? Deze keer ging Diesel via Facebook op een ludieke manier op zoek naar een nieuwe CEO.
Een Chair Executive Officer welteverstaan, en geen Chief Executive Officer. “Onze CEO is vertrokken en liet niet alleen een leegte achter in onze harten, maar meer nog: een lege stoel,” laat Renzo Rosso, de oprichter van Diesel, weten in een video-oproep. “Je moet goed zijn in zitten”, gaat hij verder.
Gedurende vier dagen postten mensen van over de hele wereld foto’s en filmpjes op de Facebookpagina van Diesel om Renzo Rosso te overtuigen van hun zittalent. Van de duizenden inzendingen sprong er (letterlijk) één kandidaat uit en dat was Daan Vervoort, een 29-jarige professionele danser uit Turnhout.
Daan werd uitgenodigd in het hoofdkantoor om er een week lang de positie van CEO te bekleden. “Goed zijn in zitten, brengt je niet overal, maar het brengt je best ver”, aldus Daan. Zie hier hoe Daan het ervan afbracht bij Diesel.