Maar wist je dat Lush ook baanbrekend werk levert op het vlak van milieu-initiatieven? Er wordt niet alleen gewerkt met natuurlijke ingrediënten, het cosmeticabedrijf verzet zich krachtdadig tegen dierenproeven, en sterker nog: gaat ook al enige tijd de strijd aan tegen oververpakking.
Naakt
Hoe pak je zo’n strijd aan? Onder het motto “more ocean, less plastic” ijvert Lush voor “naakte” producten, dat wil zeggen: verpakkingsvrij. Op dit moment is 40% van het aanbod naakt. Enkele creatieve innovaties zijn onder andere:
- Verpakkingsvrije shampoo bar: jaarlijks worden hiermee bijna 6 miljoen plastic flessen bespaard.
- Showergel in vaste vorm als alternatief voor gel in een plastic bus.
Milaan
In juni opende Lush zijn eerste Naked Shop in Milaan, Italië. Om deze zero waste-winkel kracht bij te zetten, lanceert Lush nieuwe Jelly Bombs in de vorm van zeeschildpadden. Elk jaar sterven er namelijk massa’s zeeschildpadden door plasticafval in de zee. Een symbolische bruisbal als het ware.