Crush of the day: Maison Kitsuné x Eastpak
© Fiona Torre

Crush of the day: Maison Kitsuné x Eastpak

Door Louise Hendrickx
Leestijd: 1 min

Maison Kitsuné en Eastpak bevestigen hun liefde met nog een collab. Voor de tweede keer op rij zullen de Parijse vosjes (kitsuné is Japans voor 'vos') zes van de populairste designs van Eastpak opfleuren.

De geschiedenis van Maison Kitsuné

maison-kitsune-eastpak-marieclaire

Fiona Torre

Flashback naar 2002, Japan. Muziekproducer Gildas Loaëc en nieuwbakken architect Masaya Kuroki vinden in elkaar de perfecte partners. Terug in Parijs, creëren de twee creatievelingen Maison Kitsuné. Het blijkt een perfecte combinatie tussen Japans en Frans design. In 2013 worden koffiebars toegevoegd aan het gamma, onder de naam – hoe kan het ook anders – Café Kitsuné. Ondertussen hebben ze ook een eigen recordlabel, Kitsuné.

/

Eastpak de klassieker

maison-kitsune-eastpak-marieclaire

Fiona Torre

Eastpak heeft niet veel inleiding nodig, vermoeden we. Sinds 1952 zijn de rugzakken en reistassen geëvolueerd van onverslijtbare modellen voor de militairen van het US Army, naar designs die voor iedereen een vaste waarde kunnen zijn. Hun motto ‘Built to resist‘ werd in onze tienerjaren echt wel bevestigd. Maar de ‘Lastpakjes’ van weleer vinden nog steeds hun gading in de collectie bumpacks, rugzakken en koffers. Met al verschillende collabs op hun palmares blijft Eastpak brandend actueel en vooral, populair bij jong en oud.

/

De collectie ‘Cherchez le renard’

maison-kitsune-eastpak-marieclaire

Fiona Torre

De vos van het Franse label is z’n streken duidelijk nog niet verloren. Geen klassieke Porsche, maar een stoere pitbike deze keer – uiteraard ook in de signature print – die het koppel in de campagne bijstaat. De capsulecollectie blijft trouw aan de ondertussen iconische Camo Fox-print. De collectie onderscheidt zich van de vorige door de mooie combinatie van blauwe tinten en witte logo’s. Bij de gekozen modellen zit voor ieder wat wils. De bumpack vervoegt deze editie de vijf klassiekers die een make-over krijgen. Zo zorgt de samenwerking voor een perfecte balans tussen elegant en nonchalant.

 

/

De collectie is vanaf 1 december beschikbaar in de winkels van Maison Kitsuné en geselecteerde verkooppunten. Of online via www.eastpak.com & www.maisonkitsune.com

Nog meer collabs bewonderen? de Moschino (tv) H&M collectie is uit5 x Converse collabs die je wil hebben & Pharrell Williams ontwerpt capsulecollectie voor Chanel

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Collab, Eastpak, Fashion, Maison Kitsuné, Mode, Shopping.