Fjällräven, een rijk erfgoed

De allereerste Fjällräven rugzak werd bijna 60 jaar geleden gelanceerd, ergens aan de Zweedse kust. De maker, Åke – toen nog een tiener en verwoed bergliefhebber – zocht een rugzak die ruim genoeg was voor de uitrusting die je nodig het om door bergen en valleien te hiken, maar toch comfortabel genoeg was om te dragen. Hij ging aan de slag met de naaimachine van zijn moeder en dewat materiaal van zijn vader, en al snel stelde hij zijn eerste model voor.

Meer dan een halve eeuw later is er uiteraard heel wat veranderd aan dat originele rugzakje. Fjällraven staat bekend omwille van zijn vooruitstrevende technologie en uitrusting. Door de jaren heen breidde het aanbod dan ook grondig uit: tenten, slaapzakken, jassen, broeken… Alles wat een gemiddelde avonturier nodig heeft.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Fjällräven (@fjallravenofficial) le

Van de iconische Kånken naar de innovatieve Vardag

Dit seizoen brengt Fjällräven een gloednieuw assortiment matte rugzakken aan. “Vardag” is Zweeds voor “elke dag” en de collectie doet zijn naam zeker eer aan. Praktisch, comfortabel, bestand tegen slijtage, kortom: perfect voor dagelijks gebruik.

Lees ook: H&M x Mantsho: Zweedse modegigant voor het eerst in zee met Afrikaans label

Of je nu naar je werk, school of op poolexpeditie gaat – je weet maar nooit -, de Vardag-tassen gaan graag met je mee voor korte of langere afstanden. Licht, functioneel en minimalistisch en afgewerkt met een retro-versie van het Fjällräven-logo, dat is Vardag.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Fjällräven (@fjallravenofficial) le

De collectie

Lees ook: herfst-winter trend: pied-de-poule shopping.