Cartier brengt het Baignoire-horloge opnieuw uit, met Lou Doillon als gezicht
© Cartier

Cartier brengt het Baignoire-horloge opnieuw uit, met Lou Doillon als gezicht

Leestijd: 1 min

De Baignoire van Cartier behoeft geen introductie. De nieuwe versie van het horloge dat in 1912 werd gelanceerd, behoudt zijn kenmerkende ovalen wijzerplaat, maar is nu beschikbaar in een XS-formaat. Om de typisch Franse elegantie ervan extra te benadrukken, strikte Cartier Lou Doillon als gezicht van de campagne.

/

De Baignoire is een van de vele legendarische tijdmeters van de hand van Louis Cartier. Hij rekte er, zoals de naam al zegt, de ronde vorm mee uit. Het silhouet evolueerde tot, eind jaren 1950, een ovaal. De jaren zestig markeerden de Baignoire Allongée.

Nu verschijnt het horloge met zijn Romeinse cijfers en gewelfd kristal in twee nieuwe mini versies. De eerste viert pure elegantie, met een less is more-benadering. Een horloge dat zich laat gelden door zijn unieke proporties, waarbij de geelgouden glans van de wijzerplaat contrasteert met een zwarte lakleren band.

baignoire cartier

Cartier

De tweede nieuwe variant kreeg een zogenaamde ‘bangle’-armband: relaxter zonder in te boeten op de pure en tijdloze chique-stijl van Cartier. In rosé-, geel- of witgoud, allemaal geplaveid, oogt het horloge extra sensueel met de gebogen kast zo dicht rond de pols. En omdat het deel uitmaakt van Cartiers designcultuur, kan het eindeloos worden gecombineerd met andere iconische Cartier creaties.

Lou Douillon voor Cartier

Als gezicht van de de nieuwe Baignoire, koos Cartier Lou Douillon uit. De dochter van Jacques Doillon en Jane Birkin heeft immers een speciale band met het horloge. “Cartier maakt al heel lang deel uit van mijn familie en van mij. Om liefde en speciale gelegenheden te vieren! Voor mijn achttiende verjaardag kreeg ik van mijn moeder bijvoorbeeld een Baignoire-horloge.”

Lees ook: Elle Fanning is het nieuwe gezicht van Cartier & Cartier herlanceert iconisch Tank Française horloge

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.