Het is nog maar amper een jaar geleden dat we het nieuws kregen dat Belgische ontwerper Tom Van Dorpe aangeworven was als nieuwe creatieve directeur van The Kooples. Vandaag geeft hij de fakkel al weer door. Van Dorpe bracht een frisse visie naar het Parijse modemerk The Kooples. Zowel hij en het merk zijn tevreden over de samenwerking. “Ik ben erg blij dat ik voor dit merk heb gewerkt en ik wil mijn teams bedanken”, vertelt Tom Van Dorpe in een persbericht.
“Tom heeft zijn ambitieuze en uitdagende manier van mode aan The Kooples toegevoegd. In dit nieuwe hoofdstuk zullen we de internationalisering van het merk blijven ondersteunen. We willen de tijdloze rock-‘n-roll-geest van The Kooples ten volle uiten”, aldus Marie Schott, CEO van The Kooples.
Over Van Dorpe
Tom is geboren in Gent en scoorde zijn eerste job in de modewereld bij modellenbureau Dominique Models toen hij amper meerderjarig was. Hij ontdekte bijvoorbeeld Hanne Gaby Odiele en Cesar Casier. Door enkele stages bij modemagazines kwam hij na een tijdje terecht in het internationale circuit. Hij reisde de wereld rond om voor mediatitels als Vogue, Purple Magazine, V Magazine en The Wall Street Journal te werken. Verder was hij ook aan de slag als stylist of consultant voor merken zoals Hugo Boss en Max Mara.
De laatste collectie van Van Dorpe is de herfst-wintercollectie 2021. Deze zal vanaf eind mei in de winkels hangen.
Dit bericht bekijken op Instagram
Dit bericht bekijken op Instagram
Vond je dit interessant? Lees dan ook: Miuccia Prada is jarig, een portret van de invloedrijke modeontwerpster, Interview met Sarah Gurt, de vrouw achter sandalenlabel Freedom Moses, Wie is Rejina Pyo, de ontwerpster die samenwerkt met & Other Stories?