De 37-jarige alumnus van de Antwerpse modeacademie zal niet alleen de collecties van het jeansmerk ontwerpen, hij zal ook verantwoordelijk zijn voor de communicatie en huisstijl van Diesel. Met zijn aanstelling, die meteen ingaat, hoopt het merk een comeback te maken.
Y/Project
Martens nam het roer bij Y/Project in 2013 over nadat de oprichter van het label, Yohan Serfaty, stierf aan de gevolgen van kanker. Hij was al een tijdje assistent van die laatst genoemde, al houdt hij er een compleet andere visie op mode op na. In een paar jaar tijd transformeerde hij het label compleet, mét succes. Zijn architecturale en uniseks designs worden door sterren als Rihanna en Kendall Jenner gedragen en binnen de modewereld wordt hij op handen gedragen.
De jonge Belg zal naast zijn nieuwe functie bij Diesel ook aan de slag blijven bij Y/Project. In 2018 ontwierp hij al eens een collectie voor het Red Tag Project van het Italiaanse jeanslabel.
Lees meer Marie Claire op: Louis Vuitton vervaagt de grenzen tussen mannelijk en vrouwelijk. Dries Van Noten overtuigt ook zonder modeshow.