Morobé, het label van Virginie Morobé, is ontstaan uit de filosofie dat de hedendaagse vrouw haar outfit samenstelt op basis van haar schoenen en niet andersom. Verwacht geen eenvoudige sneakers: elke collectie is een ode aan vrouwelijkheid in al zijn contrasterende facetten. Op enkele jaren tijd groeide het merk als een kool, met onder andere een aparte trouwcollectie en een interieurlijn die ze maakte in samenwerking met kunstenares Anita Le Grelle. Nu komt daar een eerste kledingcapsule bij.
Lees ook: Een interview met Ludovic de Saint Sernin, de nieuwe creatieve directeur van Ann Demeulemeester
De collectie die volop inzet op logomania is het spontane gevolg van de populaire Leila boot: nadat Virginie de opvallende laarzen had ontworpen, besloot ze het concept door te trekken naar een al even uitgesproken kledingcapsule. De capsule bestaat uit twee verschillende catsuits, een legging en een top. Alle stukken worden in gelimiteerde oplage in Portugal geproduceerd.
Tweede Morobé boetiek in Antwerpen
Daarnaast opent Morobé op 17 december zijn tweede flagship boetiek in het centrum van Antwerpen. Het Belgische luxelabel installeert zich in een majestueus Antwerps herenhuis in de Arenbergstraat, waar destijds het voormalige Cocodrillo gevestigd was.
Voor de herinrichting en vormgeving nam Virginie het Gentse architectenbureau Glenn Sestig Architects onder de arm, met wie ze ook al samenwerkte voor het interieur van de Morobé-boetiek in Knokke.
De nieuwe Morobé winkel opent op 17 december de deuren in de Arenbergstraat 2, 2018 Antwerpen. Meer info op de website.