Een dichtster en een schoonheidsmerk, het is niet meteen de meest voor de hand liggende samenwerking. Maar toch gaat Estée Lauder Companies in zee met Amanda Gorman. Het merk kondigt daarbij ook aan 3 miljoen dollar in een Writing Change-programma te investeren, met als doel “geletterdheid bevorderen als een weg naar gelijkheid”.
Lees ook: Deze nieuwe documentaire over Barack Obama wil je zien
Het is de eerste keer dat Amanda een partnerschip aangaat met een merk. De dichter gaat vanaf de lente van 2022 een stem die focust op verandering geven aan het merk. “Amanda’s krachtige persoonlijkheid en imposante stem bezorgt de leiders van morgen hoop”, klinkt het bij Jane Hertzmark Hudis, Executive Group President van de beautygigant. “Samen willen we een impact hebben door zelfexpressie aan te moedigen.”
Eedaflegging
Amanda Gorman kwam in december in de spotlight te staan nadat ze de vraag kreeg of ze wilde optreden tijdens de eedaflegging van de nieuwe Amerikaanse president Joe Biden. Zijn vrouw, Jill Biden, kende haar en suggereerde haar naam. Ze kreeg alleen het thema van de inauguratie mee: eenheid. Ze zou daarmee in de voetsporen treden van bekende dichters zoals Robert Frost en Maya Angelou.
Lees ook: Filmfestival van Cannes 2021: alle rodeloperlooks op een rij
“Ik voel me vereerd dat ik kan samenwerken met The Estée Lauder Companies en dat ik kan aansluiten bij een merk dat opgestart werd door een inspirerende vrouw”, vertelt Amanda. “Mevrouw Estée Lauder maakte 75 jaar geleden al komaf met het glazen plafond. Met haar wilskracht in het achterhoofd ben ik fier dat ik op mijn beurt andere vrouwen, meisjes en alle mensen kan inspireren.”