Crush of the day: Loewe x Paula’s Ibiza
©

Crush of the day: Loewe x Paula’s Ibiza

Door Lieselot Luykx
Leestijd: 1 min

Voor de lente- en zomer van 2020 ontwerpt Loewe een nieuwe capsulecollectie van Paula's Ibiza - een ode aan het coolste eiland van de Spaanse archipel. Het resultaat? Een levendige collectie die de licht- en luchtigheid van de Balearen uitdrukt. Kijk even mee!

/

Geschiedenis: Spaans modehuis Loewe

Het verhaal van Loewe gaat terug tot 1846, met de oprichting van een lederwaren werkplaats in het hartje van Madrid. In 1872 kwam de Duitse ambachtsman Enrique Loewe Roessberg naar de Spaanse hoofdstad en ging hij een samenwerking aan met de werkplaats. Twintig jaar later – in 1892 – opende Loewe zijn eerste boetiek in de stad. De enorme reclameposter die toen werd geplaatst, werd een icoon van zijn tijd en trok eindelijk de publieke aandacht. In 1905, toen Enrique Loewe Hilton de Loewe-zaak leidde, kreeg het modehuis de titel van hofleverancier. Dit gaf een duw in de rug, waardoor ze zich in de hoofdstad konden vestigen.

In 1945 creëerde ontwerper Pérez de Rozas de boxcalf-tassen die al snel de grootste klassieker van het bedrijf zouden worden. Al snel groeide het label uit tot een internationaal bedrijf en werd het ver buiten de Spaanse grenzen gewaardeerd als een verfrissende nieuwkomer.

Met de komst van de jaren ’70 begon Loewe met het ontwerpen van haar eigen confectiekleding voor dames en ontwierp het haar eerste sjaals. In hetzelfde jaar creëerde Vicente Vela het legendarische Loewe-anagram (symbool van het merk). Doorheen de jaren werkte het label met verschillende modeontwerpers. Sinds de komst van designer Jonathan Anderson in 2013, is het ooit ietwat ingedutte Spaanse modehuis Loewe weer springlevend.

<<Lees ook – Crush of the day: Baum und Pferdgarten x World Earth Day>>

/

Capsulecollectie – Paula’s Ibiza

Deze collectie met T-shirts in felle kleuren, soepele overhemden, luchtige broeken én speelse accessoires zoals tassen in de vorm van octopussen, dolfijnen en walvissen, roept op een waarlijk ‘visueel feest’. Wat is er nieuw dit seizoen? De eerste Loewe x Paula’s Ibiza-geur voor mannen en vrouwen, een geur van warme amber en vers kokoswater.

De collectie werd vastgelegd in New Delhi door fotograaf Gray Sorrenti en belicht bovendien ook een solidariteitsplan van Loewe om de pandemie van Covid-19 te bestrijden. Het label wil een betere toekomst voor kinderen uit de armste gezinnen die getroffen zijn door de crisis. Het Spaanse huis zal met name 40 euro doneren aan educatieve projecten voor elk product dat wordt verkocht tussen mei en augustus 2020. Het modehuis werkt ook samen met Plataforma de Infancia, een organisatie die zich inzet voor de bescherming van de rechten van kinderen en adolescenten om een ​​reeks educatieve programma’s te lanceren deze zomer in Spanje om ongelijkheid en uitval te verminderen. Tenslotte biedt Loewe ook 100.000 chirurgische maskers aan het Spaanse Rode Kruis.

Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook – Crush of the day: De Ikon Belt Bag is jouw must-have voor de zomer

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Gray Sorrenti, Jonathan Anderson, Loewe, Paula's Ibiza.