Voor deze samenwerking creëerde matalie crasset een grafische interpretatie van het vrouwelijk lichaam uitgewerkt aan de hand van drie felgekleurde druppels. Die stellen een hart voor dat borsten en buik met elkaar verbindt: een algemeen symbool voor het leven. Een circulair model om de lineaire vooruitgang in vraag te stellen en de nadruk te leggen op het cyclische ritme van het leven.
Lees ook: 1 op 3 Belgen wil graag een seksspeeltje voor Valentijn
Milk Away zorgt ervoor dat borstvoeding eenvoudig en snel kan verlopen dankzij de onzichtbare ritsen aan de zijkanten. Zo kunnen zij altijd en overal borstvoeding geven, terwijl ze zich stijlvol en mooi voelen. Op de trui die het resultaat is van deze samenwerking staat de traditionele geborduurde druppel, het handelsmerk van Milk Away, centraal, evenals de door Lansinoh geclaimde hashtag #iwanttobreastfree.
Borstvoeding
Lansinoh heeft deze beweging in 2020 via deze hashtag op gang gebracht om meer bewustzijn te creëren binnen de samenleving rond een welwillende houding ten aanzien van moeders die borstvoeding geven. Volgens een studie die door Lansinoh werd uitgevoerd in juni 2021, blijft borstvoeding namelijk een bron van kritiek voor 17% van de vrouwen die borstvoeding geven op openbare plaatsen.
Met deze trui, het product van de overtuigingen en waarden die de drie vrouwen achter dit project delen, kunnen moeders eenvoudig borstvoeding geven en laten zien dat het voeden van hun baby geen belemmering hoeft te zijn in hun leven.
Alleen te koop bij milk-away.com € 99.
Lees ook: Zalando en Filling Pieces lanceren genderless en size-inclusive capsulecollectie