Tomboy en Jupiler brengen capsulecollectie uit
© tomboy

Tomboy en Jupiler brengen capsulecollectie uit

Leestijd: 1 min

Het Luikse kledingmerk Tomboy gaat in zee met Jupiler voor een limited editie capsulecollectie.

/

In 2009 werd het Luikse label ‘Filles à Papa’ gelanceerd door twee zussen, Carol en Sarah Piron. Na enkele jaren drukten de twee met hun stukken die zowel luxueus als gedurfd waren hun stempel op het internationaal modetoneel. Hun collecties waren afwisselend en verwezen naar rock, punk, popart en urban art. Maar de collectie die misschien het meest opviel? Tomboy: ietwat speelser en sportiever.

Lees ook: Haal het maximum uit 24u in Parijs

Tomboy is het verhaal van een successtuk uit de garderobe van FÀP SS13, dat omgevormd werd tot een eigen lijn in 2019. Het begon allemaal met het half-helderrood, half-Klein-blauwe signatuurlogo dat op het netvlies brandt en tot beweging aanzet. Een design dat zich op natuurlijke wijze heeft gevestigd als een ruw gelaten signaal van herkenning, dat onze tijd en ambivalentie echoot.

/

Capsule

Met dat laatste werken ze nu samen met niemand minder dan biermerk Jupiler. Dat zorgt voor een ontmoeting tussen twee iconische merken met een vrije en rebelse geest. Het favoriete bier van de Belgen en een statement ‘prêt-à-porter’. De volledige ziel van Tomboy is terug te vinden in deze uniseks capsulecollectie bestaande uit zeven stuks: T-shirt, polo, badpak, sokken, pet, shoppingtas en isothermische schoudertas.

En er is nog meer Tomboy x Jupiler nieuws! De twee merken zullen aanwezig zijn op het festival WECANDANCE met een eigen podium in de kleuren van de samenwerking. Naar aanleiding van deze gelegenheid zal de capsulecollectie ook verkrijgbaar zijn in een pop-upwinkel in Knokke, namelijk bij Must Have Knokke (Kustlaan 15) van 6 augustus tot 15 augustus. Het eerste fysieke verkooppunt waar je de samenwerking kan shoppen.

Lees ook: Tip: een zalige vakantie in de Provence in een van de mooiste hotels van Frankrijk

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.

Tags: Tomboy.