7 oplossingen voor een fit jaar

MC_Cover_Aspria_1050x550 (1)

Het uur van de goede voornemens heeft geslagen … Maar deze keer gaan we ze écht volhouden! Volg deze tips en straal als nooit tevoren! 

Aspria verzamelde de beste tips en slimste visies voor een wellnessprogramma vol gezond verstand en voordelen.

1/

1. De perfecte training: dit is écht nuttig

De functionele training is een van de populairste methoden om in vorm te komen en te blijven, zodat je in je dagelijkse activiteiten goed in je vel zit. Boodschappentassen optillen, trappenlopen op het werk, beter tennissen, je houding verbeteren en je lichaam helpen dat urenlange zitten achter je bureau vol te houden … De effecten zijn globaal! Dankzij een combinatie van cardio, lichaamsversterking met gewichten en oefeningen met specifieke accessoires zoals medicine balls blijf je de hele dag in topvorm!

mcaspria

2/

 

2. Het wondermiddel tegen stress: stretchen

Door aan je lenigheid te werken, compenseer je de schade van een zittend werkleven. Je geeft je lichaam en hersenen eens ander werk dan dat wat we gewoonlijk en op automatische piloot uitvoeren. Het is een manier om spanningen te verlichten en een momentje alles los te laten. Zonder risico’s, blessures of uitputting. Voor actievelingen en sportievelingen is dit ook de garantie op een goed herstel na de inspanning!

mcaspria

3/

3. Ons credo: strong is the new sexy

Gedaan met de dictatuur van afslanken tot elke prijs. Atletische en sterke lichamen zijn eindelijk sexy! Door aandacht te schenken aan je vormen, geef je je lichaam ook genoeg ondersteuning en blijven je spieren sterk. Ze versterken is een van de geheimen achter zelfontplooiing en zelfaanvaarding.

mcaspria

4/

4. Terug naar de essentie: ademen!

Want al te vaak vergeten we het … Diep ademhalen, door gebruik te maken van je diafragma, heeft enorm veel positieve effecten op je gezondheid. Je vermindert er bijvoorbeeld angsten mee. Een essentiële gewoonte die dit nieuwe jaar een plekje verdient in de gezondheidstop 5!

mcaspria

5/

 5. Een evidentie: denk aan je mentaal evenwicht

Het staat als een paal boven water: lichaamsbeweging geeft je niet alleen een goed gevoel omdat je lichaam meteen na de inspanning endorfine aanmaakt, maar draagt ook bij tot een stabiel emotioneel evenwicht. Sporten is niet alleen een manier om mooi te zijn, maar ook om je goed te voelen.

mcaspria

6/

6. Een dagelijkse inspanning: gezond eten

De verleidingen zijn groot en de industrie helpt ons niet echt de juiste keuzes te maken. Maar als je weet dat de gezondheid van onze darmen een impact heeft op ons afweersysteem, onze gezondheid en ons humeur kun je onmogelijk nog willekeurige, twijfelachtige voeding eten. Clean eating kadert in een globale wellness-aanpak en houdt in dat je verwerkte voeding vermijdt en vooral natuurlijke, complete ingrediënten eet. Gezond eten betekent niet dat je minder gaat genieten. Je maakt alleen betere keuzes …

mcaspria

7/

 7. Een must: goed slapen

De kwaliteit van onze nachtrust is van groot belang. We zijn niet langer jaloers op zij die het met veel minder slaap redden. Slaaptekort leidt niet alleen tot gezondheidsproblemen, het speelt ook een rol in stress en gewichtstoename. En daar heeft toch niemand zin in? Dit jaar focussen we dus op manieren om tot een verkwikkende nachtrust te komen, weg van smartphones en bronnen van ergernis …

mcaspria

In de 3 Aspria clubs in Brussel verzorgen we niet alleen het lichaam, maar volgen we een transversale aanpak waarmee je je fysiek, mentaal én emotioneel goed voelt. Het beste voornemen? In topvorm zijn, onvoorwaardelijk!

Dit artikel werd geschreven in samenwerking met Aspria  

www.aspria.com

| | | |