Woman to watch: Nathalie, Stefanie en Lisa Koulouris
© Nathalie, Stefanie en Lisa Koulouris - Juna Fae

Woman to watch: Nathalie, Stefanie en Lisa Koulouris

Door Hannah Gellens
Leestijd: 3 min

Met onze rubriek Woman to Watch zetten we regelmatig een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze keer is het de beurt aan Nathalie, Stefanie en Lisa Koulouris.

Wie?

  • Leeftijden: Stefanie 37, Nathalie 36 en Lisa 27.
  • Werken in Antwerpen.
  • Opleidingen: Stefanie behaalde een Master Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Antwerpen en daarna een Master in Marketing Management aan de Vlerick Business School.
    Nathalie deed als bachelor Communicatiemanagement met specialisatie Public Relations aan de Plantijnhogeschool in Antwerpen. Daarna behaalde ze een Master Handelswetenschappen, met specialisatie in Marketing Management aan de Lessius Hogeschool.
    Lisa sleepte de bachelor Business Management Marketing in de wacht, aan de AP Hogeschool in Antwerpen.
  • Carrières: De drie zussen zijn de co-founders van Juna Fae, een duurzaam juwelenmerk. Samen hebben ze meer dan 25 jaar ervaring in digital marketing en sales bij grote bedrijven die zich vooral richten op vrouwen.
    Stefanie heeft al 11 jaar ervaring in de sales en marketing in de cosmeticasector. Ze startte haar carrière bij MAC cosmetics voor Estée Lauder Companies, daarna werkte ze als key account manager bij Origins, Marketing Manager voor Bobbi Brown in Parijs en later als Sales Director bij Dior in Nederland.
    Nathalie is al 10 jaar werkzaam als account manager en retail marketeer bij onder andere L’Occitane en Provence, VF Europe voor Lee jeans en Bestseller voor Object.
    De jongste zus Lisa heeft al 4 jaar ervaring op in digital marketing. Ze werkt bij Wrangler als digital marketeer.
  • Motto’s: Stefanie: “Het leven is wat je er zelf van maakt. Je kan misschien niet alles rondom je controleren, maar wel de manier waarop je reageert. Met positiviteit en relativeringsvermogen sta je altijd goed in het leven.”
    Nathalie: “Waar een wil is, is een weg.”
    Lisa: “Alles is mogelijk, zolang je maar in jezelf gelooft en ervoor gaat.”
    De drie zussen samen: “We hebben niet de typische zorgeloze jeugd gehad, waardoor we als kind bepaalde levenslessen hebben geleerd. Maar het heeft bij ons alle drie een soort van drive veroorzaakt, het geloof dat je alles kan bereiken als je er maar hard genoeg in gelooft, je passie kan overbrengen naar anderen en vooral bij tegenslag de koe bij de hoorns vat in plaats van op te geven.”
  • Hun sterktes: Stefanie houdt van strategieën en plannen uitdenken en is tegelijkertijd ook het creatief brein achter Juna Fae.
    Nathalie kan van kleins af aan al niet tegen haar verlies. Het zorgt ervoor dat ze niet bij de pakken blijft zitten, problemen vastpakt en blijft zoeken naar oplossingen. Ze is het meest hands-on van de drie zussen.
    Lisa zorgt dan weer voor structuur in alles wat ze onderneemt en is ook onze digital native, van essentieel belang als je een e-commerce business wil brengen.
    De drie zussen samen: “Het is uiteindelijk de synergie en combinatie van ons 3 die ons sterk maakt. Juna Fae zou niet zijn wat het vandaag is als er één zus minder was. We zijn enorm complementair.
    Als zussen heb je bovendien het voordeel dat de communicatie altijd oprecht en zonder filter is. En om iets te doen werken, is communicatie misschien wel het allerbelangrijkste.”
/

Why superwomen?

De drie zussen droomden al jaren van een familiezaak, alleen de timing zat nooit juist om er ook echt aan te beginnen. Tijdens de tweede lockdown maakten ze eindelijk tijd om samen aan hun droom te werken. Duurzaamheid zou het uitgangspunt worden.

Nathalie en Stefanie zijn niet zo lang geleden mama geworden, een moment waarop ze even beiden even stilstonden bij de vraag hoe een betere toekomst te creëren.

“Met onze achtergronden in de mode- en cosmeticasector kwamen we uit bij een product voor vrouwen. Uiteindelijk zijn we door herinneringen uit onze jeugd uitgekomen bij diamanten juwelen. We groeiden op vlakbij de diamantwijk in Antwerpen, maar bezochten er zelf nooit een juwelier vanwege de hoge prijskaartjes, portiers aan de deur en het gebrek aan transparantie rond de herkomst van de materialen.”

De drie zussen vonden het opvallend dat de sector qua duurzaamheid nog niet ver staat, en dus nog een grote weg af te leggen heeft. “Maar we zijn vastberaden er een verschil te maken!”

Juna Fae staat voor duurzame ringen gemaakt van gerecycleerd 18K goud en lab-grown diamanten. De collectie bestaat uit 16 boho geïnspireerde ringen die afzonderlijk te dragen zijn of samen combineerbaar. Voor elke stijl en gelegenheid is er wel iets te vinden.

Juna is een Keltisch woord dat wens of verlangen betekent. Fae verwijst naar het feeërieke, de fee die het geschenk geeft van een wens die in vervulling gaat. “En dat is ook wat Juna Fae voor ons betekent, een duurzame ondernemers droom die werkelijkheid wordt.”

De drie zussen willen een merk op de markt brengen dat georganiseerd is vanuit liefde voor de planeet, haar grondstoffen en haar bevolking, zodat het krijgen van een mooi juweel écht liefdevol kan zijn.

Lees ook: Woman to watch: Julia Kirschner 

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Juna fae, Vrouwen, Woman.