Woman to watch: Julia Kirschner
© Julia Kirschner - ARMEDANGELS

Woman to watch: Julia Kirschner

Door Hannah Gellens
Leestijd: 2 min

Met onze rubriek Woman to Watch zetten we regelmatig een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze keer is het de beurt aan Julia Kirschner.

/

Wie?

  • 36 jaar
  • Woont in Butzbach, Hessen, Duitsland
  • Opleiding: Julia Kirschner behaalde een Master in de Wetenschappen: Environmental Resource Management aan de Justus-Liebig Universiteit in Giessen.
  • Carrière: “Mijn carrière heeft me de wereld laten zien, wat ik geweldig vind. Na mijn studies in Duitsland, Spanje en verschillende werkervaringen in het buitenland, ben ik in Kaapstad begonnen met sensibiliseringswerk rond klimaatverandering voor de stad Kaapstad. Terug in Duitsland heb ik wat communicatiewerk gedaan voor het fair fashion merk hessnatur, voordat ik aan de slag ging als Corporate Responsibility Manager voor het Duitse modemerk BRAX. Ik wil altijd dieper graven en echte veranderingen teweegbrengen, dus in 2015 begon ik mijn avontuur bij ARMEDANGELS, wat me opnieuw naar afgelegen plaatsen bracht, zoals het uiterste zuiden van Patagonië om onze biologische schapenboeren te bezoeken, of de landelijke delen van Gujarat, India om onze biologische katoenboeren te ontmoeten. Ik leer en ont-leer voortdurend van de vele partners in onze productieketen en ik ben ervan overtuigd dat positieve verandering mogelijk is. Op dit moment werk ik als Senior Social Impact Manager bij ARMEDANGELS.”
  • Motto: “’Ja’ zeggen en de kansen grijpen die zich voordoen. Ik laat het leven niet aan mij voorbijgaan. Ik wil een positief verschil maken en de tijd die ik heb gebruiken om een verandering teweeg te brengen.”
  • Haar sterkte: Julia Kirschner is een durver die houdt van nieuwe uitdagingen: “Ik heb al met veel zaken geworsteld (en nu nog steeds), omdat ik de status quo wil uitdagen. Maar dat is precies waarom ik hier ben, en doe wat ik vandaag de dag doe.”
/

Why a superwoman?

“Ik heb ‘ja’ gezegd tegen zoveel kansen en vaak héél spontaan. En achteraf gezien waren dat altijd de beste beslissingen en de mooiste ervaringen. Ik ben een optimist en vertrouw erop dat goede dingen op mijn pad zullen komen, omdat ik er ook naartoe werk. Mama zijn heeft me een heel andere kant van mezelf laten zien en me nog veerkrachtiger gemaakt. Het heeft me gesterkt in mijn overtuiging dat we voor onze planeet en mensen moeten zorgen en dat verandering wel degelijk mogelijk is, en zó hard nodig is. Voor ons, voor onze kinderen, voor alle komende generaties…”

ARMEDANGELS werd opgericht in 2007 door Martin Höfeler en Anton Jurina met als doel een van de vuilste industrieën op onze planeet mee te veranderen. Ze hebben altijd al een bedrijf willen starten dat de dingen anders doet. Om mode te maken die er goed uitziet, goed aanvoelt en lang gedragen kan worden. Mode die geproduceerd wordt met het grootste respect voor mens en natuur. En dat is gelukt. Vandaag werken ze met 120 mensen aan deze missie.

ARMEDANGELS wil bewijzen dat radicaal duurzame producten kunnen innoveren. Ethisch. Eco. CO2-positief. Circulair. Ze willen bovendien anderen inspireren en in staat stellen om hetzelfde te doen en duurzame verandering te stimuleren. Voor een planeet die we met trots doorgeven aan toekomstige generaties.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ARMEDANGELS (@armedangels)

Lees ook: Woman to watch: Tine Migerode, Woman to watch: Marieke De Munck

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Vrouwen, Woman to watch, Women.