Woman to Watch: Morgane Gielen
© Morgane Gielen

Woman to Watch: Morgane Gielen

Door Kim De Craene
Leestijd: 2 min

Met onze rubriek Woman to Watch zetten we regelmatig een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze keer is het de beurt aan Morgane Gielen.

/

Wie?

  • 27 jaar
  • Woont in Erps-Kwerps
  • Modefotografe Morgane Gielen is de oprichtster van het platform No Babes, een collectief dat op allerlei creatieve manieren schoonheidsidealen in vraag stelt en een stem wil geven aan mensen die vaak klein gehouden worden door de huidige idealen binnen onze maatschappij. Haar doel: taboes doorbreken, meer diversiteit brengen in de mode-industrie en moeilijke dingen bespreekbaar maken. Dit doet ze aan de hand van een podcast, een tv-programma genaamd #nofilter, exposities en een fotoboek. Ze heeft een eigen academy waar ze lezingen en workshops omtrent diversiteit aanbiedt aan bedrijven en scholen en met haar gloednieuwe talent agency vertegenwoordigt ze modellen, make-up artiesten en stylisten die haar normen en waarden delen.
  • Opleiding: Gielen maakte de middelbare school af, ze studeerde Toegepaste beeldende kunst. Tijdens het eerste jaar aan de hogeschool Sint-Lukas kreeg ze te maken met een zware burn-out, klierkoorts en een depressie en moest ze enkele jaren herstellen. De studies aan Sint-Lukas maakte ze niet af, maar tijdens het proces van revalidatie volgde ze een opleiding tot grafisch vormgever en webdesigner, in avondschool bij Syntra.
  • Carrière: Tijdens haar herstelperiode en de avondopleiding bleef Gielen fotograferen. In 2017 volgde ze een ondernemingstraject bij Starterslabo, in 2019 startte ze in hoofdberoep als lifestyle – en modefotograaf en maakte ze websites, video’s en grafisch werk. In hetzelfde jaar creëerde ze No Babes, om als jonge fotografe haar normen en waarden kenbaar te maken aan toekomstige klanten. Merken zoals Etam, Rainpharma en JBC behoren tot haar vast klantenbestand.
  • Motto: “Spreek je eigen waarheid los van wat anderen daarvan denken.”
  • Haar sterkte: “Mijn grootste sterkte is mensen op hun gemak te laten voelen. Ik geraak meestal vrij snel tot de authenticiteit van iemands persoonlijkheid en ontdek zo wat ze al dan niet verstoppen qua emoties.”
/

Why a power woman?

Naast fotograferen en het platform No Babes, richtte Gielen onlangs ook het No Babes Agency op. Het agentschap representeert de buitenbeentjes: mensen die om één of andere reden niet helemaal in de idealen van de maatschappij passen door hun verhaal of looks. Denk aan mensen die volgens het ideaalbeeld een maatje te groot of te klein hebben, zich identificeren als non-binair of transpersoon of een mentale en fysieke beperking hebben.

“Ik steek heel veel tijd in mijn werk. Het is moeilijk om een evenwicht te vinden tussen je job en je privéleven als je job ook ook je passie is. Aangezien ik al burn-out heb gekend op jonge leeftijd, let ik er op dat ik mijn grenzen goed bewaak. Ik slaap voldoende, op woensdagvoormiddag plan ik steeds een work-out in en zondagen hou ik vrij voor familie en vrienden. Mijn ambitie voor 2022 is om nog meer evenwicht te vinden.

Maar ik heb nog veel plannen voor de toekomst, ik ben ambitieus. Mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht met een grote schuur. Die willen we volledig renoveren tot een authentieke fotostudio die ik kan verhuren. Ik wil mijn fotoboek No Babes uitgeven in verschillende talen, meer leren over televisiemaken en hoop als fotograaf verder te mogen groeien en voor merken in het binnen- als buitenland te mogen werken. Maar dan op mijn manier: het combineren van mode met diversiteit en inclusiviteit.”

www.nobabes.be,

www.nobabes.be/agency,

www.morganegielen.com.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door NO BABES AGENCY (@nobabes.agency)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door NO BABES AGENCY (@nobabes.agency)

Lees ook: Franse start-up ontwikkelt speekseltest om endometriose snel op te sporen.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.