Woman to watch: Lies De Nyn
©

Woman to watch: Lies De Nyn

Door Kim De Craene
Leestijd: 2 min

Met onze rubriek Woman to watch zetten we regelmatig een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze keer aan ex-borstpatiënt Lies De Nyn, die met Moksi een stijlvolle, gedurfde lijn oncologische verzorgingsproducten lanceert.

/

Haar leeftijd
30

Haar opleiding

“Ik heb nooit echt goed kunnen meedraaien op school. Ik ben opgestart in BSO, moest drie keer een jaar herdoen en volgde tweedekansonderwijs. Voor ik mijn eigen zaak opstartte, was ik aan de slag als grafisch vormgeefster en interieurvormgeefster.”

Haar motto

“Ik heb er wel enkele, maar de belangrijkste zijn: ‘het is hoe dat ’t is’, die heb ik ook als tatoeage. En, ‘wat komt dat komt, en dat wat komt, komt wel goed.'”

Haar belangrijkste inspiratiebron?

“Rust. Wanneer ik aan niets moet denken en mijn hoofd vrij is, komen de beste ideeën bij mij op. Tijdens een wandeling of zittend op een bankje en alleen tot mezelf komen, dan komt al mijn opgeslagen energie vrij.”

/

Waarom Lies De Nyn?

Moski is het gloednieuwe genderneutrale label dat zowel soelaas als kracht biedt aan oncologische patiënten. Dit dankzij een ‘no-nonsense’ aanpak en een reeks verzorgingsproducten die de immuniteit van de huid optimaliseren tijdens en/of na chemotherapie. Na maanden van wetenschappelijk onderzoek, testfases en productontwikkeling stelt ex-borstkankerpatiënte Lies De Nyn, op dit moment in remissie, met trots haar eerste Moksi productlijn voor. Het skincare label is daarmee een van de pioniers in de ontwikkeling van moderne oncologische zorg op Belgische bodem en doorbreekt het taboe rond kanker. De Nyn is met Moksi vastbesloten om de taboesfeer rond kanker te doorbreken en de conversatie open te trekken.

/

Stijlvol en veilig

Chemotherapie is allesvernietigend en veranderend voor de huid. Jeuk, roodheid, schilfering, verlies en aan elasticiteit zijn maar enkele van de ongemakken die plots de kop opsteken. Tot voor kort ontbrak een go-to merk voor oncologische patiënten dat zowel stijlvolle als veilige verzorgingsproducten aanbiedt en de huid helpt om sneller te herstellen.

“Het is niet omdat verzorgingsproducten als natuurlijk of duurzaam omschreven worden, dat ze automatisch ook goed zijn voor iedereen. Producten voor oncologische patiënten moeten bijvoorbeeld parfumvrij zijn en zonder parabenen. En dan kom je al snel in een saai, wetenschappelijk hoekje terecht. Ik wil met Moksi wat meer pit en levendigheid brengen en de weg van wie ziek is makkelijker en aangenamer maken.” ​

“Met Moksi bied ik een veilig gamma aan om zowel zelf te gebruiken als om cadeau te geven. En hoewel ieders symptomen anders zijn, afhankelijk van de cocktail die je krijgt, werken mijn producten en ingrediënten in op de voornaamste problemen.” ​

Pers

De verzorgingslijn van Moksi bestaat uit vijf producten: een shampoo, doucheboter, gezichtscreme, bodylotion en lippenbalsem. De producten zijn niet in staat om de schade van chemotherapie te beperken, daarvoor is een kuur te vernietigend, maar wel om je huid sneller te helpen herstellen en er terug mooi en gezond te laten uitzien.

“De droom is om van Moksi het go-to merk te maken voor oncologische patiënten wereldwijd. Ik denk dan aan een uitgebreider gamma van producten, maar ook aan comfortabele kleding, hoofddeksels en voeding. Misschien zelfs aan winkels of events.”

De producten van Moksi, gaande van € 19 tot € 56,  zijn voorlopig enkel verkrijgbaar op de webshop van het merk, er lopen gesprekken met apothekers en concept stores om de verkooppunten uit te breiden. ​

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"