Woman to watch: Joyce en Raissa De Haas
©

Woman to watch: Joyce en Raissa De Haas

Leestijd: 2 min

Elke week zetten we graag een sterke vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze week is het de beurt aan een duo, de tweelingzussen Joyce en Raissa De Haas.

/

Joyce en Raissa De Haas

  • 7 november 1990, 29 jaar
  • Afkomstig uit Helmond, Nederland. Opgegroeid in België, maar gesetteld in Londen.
  • Opleiding: Beide zussen zijn gestart met een opleiding Toegepaste Economische Wetenschappen aan Universiteit van Antwerpen. Hierna besloten zij, samen, voor een tweede masterdiploma te gaan aan de prestigieuze University College of London. Hier studeerde Joyce en Raissa Technology Entrepeneurship.
  • 2014: Oprichting van hun eigen onderneming; Double Dutch Drinks.
  • 2015: Ontvangst van de Foodpreneur Award voor het meest innovatieve Food & Beverage-product in het Verenigd Koninkrijk volgens Virgin Group oprichter, Richard Branson.
  • 2019: Benoeming op de Europese Forbes 30-under-30 lijst.
  • 2020: De familie Heineken neemt een minderheidsbelang aan in Double Dutch Drinks.
  • Motto: “In alles wat je doet, doe het met super veel passie of doe het niet.”
/

Why power women?

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Double Dutch (@doubledutchdrinks) op

Waarom kozen we voor Joyce en Raissa De Haas? Heel eenvoudig … De tweelingzussen zijn nog maar 29 jaar jong, maar hebben al een bewonderenswaardig traject afgelegd. Sinds de oprichting van hun eigen drankenmerk, Double Dutch Drinks, hebben de twee dames niet stilgezeten.

Het natuurlijk frisdrankenmerk ontstond toen Joyce en Raissa nog volop aan het studeren waren in Londen. Gin & Tonic was nog niet het trendy drankje dat het nu is en volgens de zussen was er een gebrek aan inventieve tonics op de markt. Na vele gesprekken met mixologen werden ze geïntroduceerd tot de wereld van flavour pairing technieken. Dit zorgde voor originele tonics op basis van onder andere komkommer-watermeloen en granaatappel-basilicum.

Ondertussen bestaat Double Dutch Drinks al zes jaar, hebben de zussen een contract met Amerikaanse winkelgigant Target afgewezen, wordt hun tonic verkocht in zo’n 26 landen en bemachtigden zij een plaatsje op de Forbes 30-under-30-lijst. Toch zijn wij er zeker van dat het hier niet stopt voor Joyce en Raissa.

/

Jonge wolven

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Double Dutch (@doubledutchdrinks) op

Maandag 31 augustus zullen Joyce en Raissa De Haas deelnemen aan het nieuwe VTM2-programma ‘Jonge Wolven’. Met dit format volgen de kijkers tien weken lang het reilen en zeilen van uitzonderlijk succesvolle  jonge ondernemers. Ontdek wat zussen De Haas passioneert, motiveert maar ook moeten opofferen. ‘Work hard, play hard’ staat de komende weken alvast centraal.

“Ik hoop dat we kunnen inspireren met ons verhaal, voor iedereen die er aan denkt om voor zichzelf te starten maar niet zeker is. Wij zijn met nul connecties in Londen begonnen vijf jaar geleden. Met hard werken, volharding en passie kom je er zeker,” aldus Raissa De Haas.

Naast inspireren, hopen ze natuurlijk Double Dutch Drinks te introduceren aan de Belgische consument. België ligt de zussen namelijk nauw aan het hart. “Wij zijn het grootste deel van ons leven opgegroeid in Antwerpen, dus België is zeker onze thuis. Voor Double Dutch zou het daarom speciaal zijn om nu ook hier uit te breken!” Momenteel exporteert het drankenmerk nog steeds vanuit het Verenigd Koninkrijk naar 26 landen over de hele wereld, maar daar zal binnenkort verandering in komen. Dankzij de Brexit wordt België namelijk het logistieke centrum van waaruit Europa aangeleverd zal worden.

Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Anne Drake.

Tags: Double Dutch Drinks, Tonic, Vrouwelijke ondernemers, Woman to watch.