Hélène Depraetere
- 31 jaar
- Creatieve onderneemster en oprichtster van ‘Closer to Local’
- Passie voor lokale merken en deelt dit graag met anderen.
- Opleiding: UGent, Master in Toegepaste Economische Wetenschappen; Vlerick Business School, Master in Financial Management.
- Carrière: Hélène haar eerste job was bij Deloitte als Corporate Financial Analyst. In haar volgende job kwam ze meer in contact met haar liefde voor interieur decoratie als Project Manager in de Belgische textielindustrie.
- 19 oktober 2020: Lancering webshop Closer to Local
Lees ook: Woman to watch: Magali De Reu
Why a power woman
Waarom kozen we deze week voor Hélène Depraetere? Heel simpel… Ze is een vrouw met een passie voor alles wat mooi is en heeft neus voor ondernemen. Dit laatste weet ze elke keer weer opnieuw te definiëren aan de hand van de meest creatieve projecten.
Dat lokale merken het dit jaar niet makkelijk hebben (gehad), is geen verrassing meer. Als fervente liefhebber van Belgische merken, kon Hélène dan ook niet stilzitten en toekijken. Tijdens de lockdown zag ze hoe veel merken via Instagram begonnen samen te werken. Een fantastisch idee vond ze. “Het vergroot niet alleen het netwerk van de merken, maar consumenten die al interesse hebben in het kopen van lokale merken kunnen op die manier ook kennis maken met andere Belgische producties,” aldus Hélène.
Hélène zag het echter nog veel groter dan dat. In plaats van twee merken laten samenwerken, besloot ze een collaboratie op te zetten van zo’n 20 lokale merken gaande van mode, juwelen, beauty, decoratie tot eten. Haar idee werd zo goed onthaald dat ze voor haar project al snel een noodzakelijke limiet van 35 merken bereikte. Closer to Local was geboren.
LOCO – Closer to Local
LOCO (dat staat voor Local Collab) – Closer to Local is een gelimiteerde collectie van 35 Belgische merken die je op een verrassende manier doet kennis maken met Belgische productie. Wat hebben elk van deze merken gemeen met elkaar? Achter elk deelnemend merk staat een sterke vrouw.
Verwacht je voor deze collectie zowel aan bekende als aan nieuwe items. Alle producten kunnen individueel aangekocht worden al kan je ook super leuke combinaties maken. Denk, Belgische truien met stijlvolle oorbellen of huisgemaakte granola met handgemaakte keramiek. Opgepast, sommige deelnemende merken zijn nog maar enkele weken geleden opgericht en zullen dus maar één exemplaar van elk product kunnen aanbieden. Deze collectie is niet alleen gelimiteerd beschikbaar in tijd maar ook in aantal.
Speciaal voor dit project zijn alle deelnemende merken uit hun comfortzone gestapt en helpen ze elkaars verhaal te vertellen. Op de Instagrampagina van Closer to Local kan je nu al alles over de campagne volgen. Vanaf 19 oktober lanceert de webshop www.closertolocal.be en zal de collectie hierop beschikbaar zijn vanaf midden oktober tot en met eind december. Zo kan jij 2020 toch nog afsluiten met een meer dan verdiend cadeautje van jou aan jezelf, en dit allemaal van Belgische bodem.
Dit bericht bekijken op Instagram
Lees meer Marie Claire op: Woman to watch: Hanan Challouki.