De redactie van Marie Claire test: zijn deze beautyhypes op TikTok hun geld waard?
© Launchmetrics Spotlight

De redactie van Marie Claire test: zijn deze beautyhypes op TikTok hun geld waard?

Leestijd: 2 min

Een nieuwe week, een nieuwe trend op TikTok. Deze vier razend populaire hypes groeiden uit tot vaste waarden. Maar geloven wij de hypes?

/

Vinergetic C+ Instant Detox Mask van Caudalie

€ 25,70 voor 75 ml

Uitgetest door Timon Van Mechelen, hoofdredacteur

★★★☆☆

WAAROM GETEST? “Het masker, met meer dan 100 miljoen views op TikTok, bestaat voor 99% uit natuurlijke ingrediënten. Extracten van roze klei, koffie en druivenpulp beloven overtollige olie en onzuiverheden uit je poriën te absorberen, met een zuivere en frisse teint als resultaat.”

MINPUNTEN? “Er staan veel geurstoffen zoals limoneen (citrus), linalool (rozen) en lavendelolie op de ingrediëntenlijst. Die zorgen voor een heerlijk spagevoel, maar doen mijn gevoelige huid lichtjes rood worden en prikken. Na het afspoelen voelt mijn gezicht erg droog aan, waarschijnlijk door de alcohol in het masker.”

GOEDGEKEURD? “Ik begrijp waarom dit product viraal gaat op sociale media: het lijkt daadwerkelijk alsof alle onzuiverheden uit mijn poriën ‘getrokken’ worden en dat geeft een heerlijk gevoel. Mijn huid oogt achteraf egaler, maar ook gestript. Het masker doet wat het belooft, maar ik verkies een iets milder product.”

/

Color-Reviving Powder Blush Rosy Glow van Dior

€ 55 voor 4,4 g

Uitgetest door Kim De Craene, beauty & lifestyle editor

★★★★☆

WAAROM GETEST? “Geen enkel product ging zo snel viraal als Rosy Glow van Dior. De fijne textuur van de blush gaat op natuurlijke wijze op in de huid. Het merk vernieuwde onlangs de formule en voegde vier nieuwe tinten toe, om inclusiever te zijn. Elke kleur is ontworpen om bij verschillende huidtypen te passen. Dankzij een speciale technologie zorgt hij voor een op maat gemaakte teint.”

MINPUNTEN? “Dior is een luxemerk en vraagt € 55 voor de blush. Er zijn vast goedkopere alternatieven die ook een mooi resultaat geven. Misschien Nars of Bobbi Brown eens checken.”

GOEDGEKEURD? “De felle kauwgomroze tint ziet er een beetje intimiderend uit in het palet, maar op de huid krijg ik een natuurlijkere, gezonde blos. De blush wordt een vaste waarde in mijn make-uptas.”

/

Instant Firmx Eye van Peter Thomas Roth

€ 42 voor 30 ml

Uitgetest door Elspeth Jenkins, fashion & style director

★★★★☆

WAAROM GETEST? “TikTokhypes spreken me niet direct aan, de trends wisselen iets te snel. Ik ben dan ook afwachtend wat deze oogcrème betreft. Maar de beloften dat lachrimpels en fijne lijntjes vervaagd worden en opgezwollen oogleden in luttele minuten zouden ontzwellen, klinken als een droom als je 41 bent. Ik wil een strakke blik.”

MINPUNTEN? “De crème droogt snel op, maar voelt, zeker in het begin, wat trekkerig aan.”

GOEDGEKEURD? “Ik zie al resultaat na één keer. Ik test de crème uit, onder een laag make-up, tijdens een avondje uit. Vaak is het probleem dat mijn lachrimpels net meer geaccentueerd worden door het gebruik van een concealer en foundation. Maar door de crème ziet alles er smooth uit, zelfs om twee uur ’s nachts. Er zijn foto’s van de avond die het bewijzen: ik zie er jonger uit. Ik lach op alle foto’s, zonder rimpels. Een boost voor mijn zelfvertrouwen.”

/

D Bronzi Anti-Pollution Sunshine Drops van Drunk Elephant

€ 37,90 voor 30 ml

Uitgetest door Malvine Sevrin, chef digital FR

★★★★☆

WAAROM GETEST? “De druppels beloven je een zonovergoten, terug-vanvakantie-teint te geven. Een welgekomen oppepper gezien het wisselvallige weer van de afgelopen weken. Dankzij een krachtige cocktail van antioxidanten helpen ze ook de schadelijke effecten van vervuiling en agressie van buitenaf te bestrijden.”

MINPUNTEN? “De self tan is het slachtoffer van zijn eigen enorme succes op sociale netwerken en is regelmatig uitverkocht. Je moet dus geduld hebben om de zelfbruiner te bemachtigen.”

GOEDGEKEURD? “Zeker. In tegenstelling tot traditionele zelfbruiners laat de lichte, vloeibare textuur geen vettig effect achter op de huid, maar absorbeert hij heel gemakkelijk. Ik meng 2 à 3 druppels met mijn dagcrème voor een instant boost. Als ik geen make-up draag, zorgt het product voor een natuurlijke, gezonde gloed.”

Lees ook, de redactie van Marie Claire test: de Belgische zonnecrème, het serum en de gezichtsreiniger.

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"