1. Bottega Veneta
De overname door Daniel Lee maakte van Bottega Veneta een van de meest besproken modemerken van het jaar. Het inspireerde de oprichting van de populaire Instagram-fanaccount @newbottega. De vraag naar de accessoires van het merk piekte naar 53% dit jaar. Bottega Veneta klom 21 plaatsen op de ranglijst van hotste merken op The Lyst Index van het derde kwartaal en kwam daarmee voor het eerst binnen in de top 20.
Voir cette publication sur Instagram
2. Pyer Moss
De modeshow van Kerby Jean-Raymond is een van de evenementen tijdens New York Fashion Week waar het meest naar uitgekeken wordt. Nadat hij in september zijn S/S ‘20-collectie showde, zag het merk een piek van 226% in het aantal zoekopdrachten.
Voir cette publication sur Instagram
3. Jacquemus
Gedreven door de populariteit van het tasje Le Chiquito, blijft de vraag naar Jacquemus groeien. Het aantal zoekopdrachten groeide met 37% in juni nadat het merk zijn S/S ‘20-show hield in de lavendelvelden van de Provence, vermeldingen in social media piekten met 761% in de 24 uur na het evenement. Jacquemus sprong 37 posities omhoog in de ranglijst van hotste merken in het derde kwartaal van The Lyst Index.
Voir cette publication sur Instagram
4. Paco Rabanne
Een moderne update van de iconische 1969 maliën-ontwerpen en erkenning door beroemdheden als Priyanka Chopra en Sophie Turner genereerden duizenden vermeldingen van het merk op social media. Het aantal zoekopdrachten naar Paco Rabanne is 31% gestegen ten opzichte van vorig jaar.
Voir cette publication sur Instagram
5. Molly Goddard
Zoekopdrachten voor Molly Goddard gingen met 46% omhoog ten opzichte van vorig jaar, de tule stukken van de ontwerper bleken vooral populair bij influencers, beroemdheden en consumenten.
Voir cette publication sur Instagram
6. Richard Quinn
De ontwerpen van Richard Quinn werden gezien bij Cardi B, Kendall Jenner, Billy Porter, Céline Dion en Winnie Harlow. Het aantal zoekopdrachten ging met 56% omhoog ten opzichte van vorig jaar.
Voir cette publication sur Instagram
7. Saks Potts
Toen de Spaanse zangeres Rosalía in juli de signature Foxy-jas droeg, piekten de paginaweergaven van het Deense merk met 1.328%.
Voir cette publication sur Instagram
8. Telfar
Telfar zag dit jaar een toename van 89% van het aantal zoekopdrachten op Lyst. Het label presenteerde een van de meest besproken shows tijdens New York Fashion Week en socialmedia-engagement piekte nadat de Amerikaanse acteur Ashton Sanders naar het Met Gala kwam in een op maat gemaakte Telfar-look.
Voir cette publication sur Instagram