Streetwear vs coffee
Iedereen drinkt zijn koffie graag op een andere manier: de ene houdt het graag simpel en kiest voor zwart, terwijl de andere er dan weer graag een wolkje melk bij heeft. Als fervent koffiedrinkster én fashionista zag Tonya Schamp (23) haar kans schoon om hier iets mee te gaan doen. En: zo gezegd, zo gedaan!
In 2015 nam ze het heft in handen en richtte ze haar eigen streetwear label CFÉ op. De naam van het label laat niet veel aan de verbeelding over. Zo draait het hier om mode, maar tegelijkertijd ook om koffie. Mode geïnspireerd op koffie, met andere woorden.
Voor ieder wat wils
Op de webshop van CFÉ vind je voornamelijk heel basic stukken die getypeerd worden door één woord dat in het groot wordt afgebeeld. Deze woorden luiden als volgt: NOIR, MOKKA, crème, matcha en sucré. Ze staan voor de verschillende collecties die CFÉ te bieden heeft, steeds kenmerkend door hun typerende kleur.
Het kledingmerk begon destijds met een collectie, NOIR genaamd. Deze is vandaag nog steeds het populairst. De collectie bestaat, zoals doet uitschijnen, volledig uit zwarte kledij. Dit soort koffie wordt het meest gedronken, en ook zwart wordt heel veel gedragen.
Go get yours!
De Crème-collectie is de nieuwste aanwinst van het Belgische merk. Door de crèmekleurige tinten van deze lijn is er een duidelijk contrast tussen de nieuwe collectie en de NOIR-collectie. Je kan het streetwear label enkel online verkrijgen. De prijzen variëren tussen €25 en €100.
Ben je zelf nog niet in het bezit van een uniek CFÉ-kledingstuk, maar denk je dat je nog een mooi plekje hebt in je kleerkast? Neem dan zeker eens een kijkje op hun website: https://www.cfebelgium.com/
Hieronder heb je alvast een sneak peak van de collectie: