Onze beautyeditor selecteert de nieuwigheden van de maand
© Getty Images

Onze beautyeditor selecteert de nieuwigheden van de maand

Door Kim De Craene
Leestijd: 3 min

Een exclusief Antwerps parfum op basis van tulpen en een pop-up shop die zorgt voor een moodboost: deze beautymerken, - producten en - plekken die nieuw zijn in ons land vielen ons deze maand op.

/

Op beauty-ontdekking in Mol en Maasmechelen

Caroline Rigo, gekend van de Limburgse minerale make-up labels Cent Pur Cent en i.am.klean, opent de deuren van haar derde experience store Café Beauté. Naast Hasselt en Knokke zet Rigo nu ook voet aan wal in de Antwerpse gemeente Mol. Café Beauté wil alle zintuigen prikkelen en ervoor zorgen dat iedereen er met een moodboost de deur uitgaat. Het team bestaat uit professionals met elk een eigen expertise. Van gezichtsbehandelingen, tot bruidsmake-up en een nagelstudio, Café Beauté heeft het allemaal. Tot en met 15 augustus heeft i.am.klean ook een tijdelijke brandstore in Maasmechelen Village. Ook daar kan je terecht voor verschillende collecties en make-up advies op maat. Het merk voorziet een aanbod van zowel oudere als limited edition en gloednieuwe collecties van i.am.klean maar je kan er ook andere merken zoals Glov, Likami, Marc Inbane en Vitasonar ontdekken.

Café Beauté, Statiestraat 26A, Mol, meer info op de website. 

/

Bio uit Wanze

Het nieuwe Belgische merk Label Meunier biedt hoogwaardige botanische verzorgingsproducten op basis van uitzonderlijke plantenoliën. Hun missie: het behoud van het welzijn en de algemene gezondheid van elke vrouw. De biologische, koudgeperste plantaardige oliën zijn van nature rijk aan omega 3 en omega 6. Deze essentiële vetzuren hydrateren en voeden de huid van buitenaf en van binnenuit. De meeste ingrediënten zijn afkomstig van de biologische boerderij Val Notre-Dame in Wanze. Het gamma bestaat uit o.a. een huile corporelle imparfaite, een gommage sec en een make-up remover. Om vrouwen te helpen de juiste plantaardige olie te kiezen, heeft Label Meunier een online huiddiagnose ontwikkeld. Op basis van deskundig advies kan je in vijf minuten het huidverzorgingsproduct vinden dat het beste bij jou past.

Prijzen vanaf € 25, meer info op de website

/

Tulpen uit Antwerpen 

Tuin- en landschapsarchitect Ronald van der Hilst liet zijn tuin bottelen als parfum Hortus Conclusus Tulipa door geurkunstenaar Laura de Coninck. Een uitzonderlijke geur die hulde brengt aan zijn drie decennia werk en residentie in Antwerpen, maar vooral aan de tulpen uit zijn Hortus Conclusus-stadstuin in het centrum van de stad. De Coninck ging op geurreis langs de bloeiende tulpen en planten van Hortus Conclusus en was verrast door de aroma’s van honing, bloemennectar en vlierbloesem, afkomstig van de vele tulpen. Het doel? Een parfum ontwikkelen dat hulde brengt aan de tulpen uit het meesterwerk van de tuinarchitect. Het resultaat is een gelaagd parfum met tulpen als basis, aangevuld met toetsen van vlierbloesem, vijg, oranjebloesem, sandelhout en amber voor een romige ondertoon, omhuld door de groene aroma’s van vetiver en aangesterkt met patchoeli voor diepe aardse geuren. En als kroon op het werk: een uitgesproken saffraannoot.

Het parfum – er zijn slechts flacons 500 beschikbaar – heeft een aantal kenmerken van natuurwijn: van der Hilst en de Coninck hebben gekozen om het parfum, gemaakt met erg hoogwaardige ingrediënten, niet te fixeren zoals doorgaans wel gebeurt. Hierdoor heeft de geur de kans verder te rijpen en te ontwikkelen in de fles, naar analogie met de levenscyclus van een tuin, die door verworven maturiteit alsmaar mooier wordt.

Te koop op de site van van der Hilst.

/

Snoepwinkel voor nagellakfans

De Leysstraat, aan het begin van de gekende Antwerpse winkelstraat Meir, is een kleurrijke winkel rijker. Onlangs is hier de vijfde boetiek van Pink Gellac gevestigd. De missie van Pink Gellac is om salonkwaliteit naar hun klanten thuis te brengen. De boetiek is dan ook een snoepwinkel voor fans van nagellakgel, hier kan je terecht voor alle Pink Gellac-producten, advies en inspiratie. Voor de nieuwe shop heeft het designteam van Pink Gellac alles uit de kast gehaald op het gebied van ontwerp en de nieuwste snufjes op het gebied van retailtechnologie. Het idee is een high-end winkelervaring, maar dan wel met een warme, uitnodigende en laagdrempelige sfeer.

Je vindt Pink Gellac aan de Leysstraat 7 in Antwerpen.

/

Zon uit Gent

Het Belgische beautymerk Ray blaast vier kaarsjes uit en dat wordt gevierd met de opening van een permanente winkel in Gent. En er is meer: de expert in kwaliteitsvolle en gezonde skin-, body, – en haircare lanceert ook drie nieuwe producten. De zonnebescherming, cicacrème en zelfbruinende druppels zijn ontwikkelt met aandacht voor kwaliteit en gezonde ingrediënten. Ray is geformuleerd en geproduceerd door ervaren apotheker Hilde Nys uit Gent. In haar moeizame zoektocht naar écht gezonde en duurzame verzorgingsproducten, besloot ze samen met zoon Thomas Kindermans zelf producten te ontwikkelen. Ze worden eigenhandig ontwikkeld in Gent voor een optimale controle over de kwaliteit, gezondheid en duurzaamheid.

Meer informatie op de website.

/

Cultmerk wordt marktleider

Beautymerk The Ordinary, leider in serumbehandelingen en een voorloper in transparante en eerlijk geprijsde huidverzorging in de beautywereld, is vanaf nu ook verkrijgbaar via Zalando. Sinds de lancering in 2016 is The Ordinary snel een cultmerk geworden, dankzij betaalbare producten en een transparante communicatie met de klanten. Het merk kiest voor een wetenschappelijke aanpak van de huidverzorging met een altijd evoluerende collectie behandelingen, vertrouwde, doeltreffende klinische technologieën en toegankelijke prijzen. Probeer alvast de bekroonde Squalane Cleanser en de populairste formule van The Ordinary, Niacinamide 10% + Zinc 1.

Verkrijgbaar op de site van Zalando.

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"

Tags: Beauty, Beauty hotspot.