Onze beauty editor selecteert de nieuwigheden van de maand
© MCB

Onze beauty editor selecteert de nieuwigheden van de maand

Door Kim De Craene
Leestijd: 2 min

Een innovatieve beauty-app en enkele wellnesshotspots: deze beautymerken, -producten en -plekken die nieuw zijn in ons land vallen ons deze maand op.

/

Exclusieve make-over

De gekende parfumerie Parfuma, met vestigingen in Antwerpen, Hove en Wijnegem, heropent het filiaal in het shoppingcenter van Wijnegem. De shop kreeg een complete make-over en werd omgetoverd tot een gloednieuwe, luxueuze parfumerie. De 200m2 grote store bezorgt klanten een high-end beauty-ervaring. De succesformule van Parfuma bestaat erin om voortdurend te vernieuwen en tot het uiterste te gaan voor hun klanten op alle mogelijke vlakken: van aanbod, concept en beleving tot de service. Parfuma biedt een buitengewoon aanbod aan van diverse parfum-, make-up- en huidverzorgingsmerken. Je ontdekt er zowel de gekende commerciële merken alsook exclusieve nichemerken die je bijna nergens anders vindt.

Parfuma Wijnegem, Turnhoutsebaan 5, shop 7 in Wijnegem, meer info op de website.

/

Meer happiness

Opvallend bij Holland & Barrett: de Health & Happiness Studio, een concept waarin Holland & Barrett’s expertise in natuurlijke gezondheid en verzorging een nieuwe dimensie krijgt. In de studio kan je terecht voor geavanceerde lichaamsanalyses en advies over huid- en haarverzorging, uitgevoerd door een gecertificeerde coach. Na de analyse volgt een gesprek wat uiteindelijk samenkomt tot een levensstijl- en  productadvies op maat, met documenten die je thuis nog eens rustig kan doorlezen. Je kan drie verschillende types analyse boeken: vitaliteit, voeding en huid- en  haarverzorging.

De tarieven bij de Health & Happiness Studio variëren tussen € 10 en € 22,50, afhankelijk van de duur van het consult. De Health & Happiness Studio’s vind je in Hasselt en Antwerpen.

/

Wellness aan huis

Een nieuwigheid voor Brusselaars: SweetNest, een platvorm dat klanten en beauty-en wellnessprofessionals met elkaar verbindt. Mensen met een drukbezette planning hebben vaak moeite om tijd voor zichzelf in te plannen. De startup SweetNest wil dat verhelpen door klanten en beauty-experten rechtstreeks met elkaar in contact te brengen. Via de app kunnen gebruikers eenvoudig beauty- en wellnessdiensten aan huis laten leveren, van een massagebeurt door een chiropracticor en een kappersbeurt tot yogasessies en manicures. SweetNest biedt ook een B2B-formule aan. De startup geeft werkgevers de mogelijkheid om hun werknemers te trakteren op een wellnessmoment op de werkvloer.

Info op de website.

/

Beauty uit het noorden

Beauty Disrupted is een nieuw merk uit Zweden, opgericht door Alban Mayne en Svante Holm, die beiden in de technologie-industrie werkten. Ze gaven hun carrière op toen ze hoorden dat er elk jaar wereldwijd 80 miljard flessen shampoo en conditioner worden geproduceerd: heel weinig daarvan worden gerecycleerd, veel daarvan belanden in zee. Vastbesloten om alternatieven te creëren, stopten ze met hun jobs en begonnen ze aan onderzoek. Twee jaar later is er resultaat: Beauty Disrupted, een lijn van shampoo en conditioner bars, body- en handzepen en shaving bars, gemaakt met zorgvuldig geselecteerde, zachte ingrediënten. De producten zijn verkrijgaar in drie geuren: Amazonian Love, Alpine Glow en Ocean Magic. Prijzen vanaf € 11.

Verkrijgbaar bij Beauty by Kroonen.

/

Voor mannen

Het Belgische Clyde For Men biedt effectieve en natuurlijke huidverzorgingsproducten voor mannen. Hun gamma gezichtsverzorgingen gaat recht naar de essentie. Dat geldt voor zowel de producten als de verpakkingen. De producten zijn gecertificeerd bio, clean en bestaan voor 99% uit hypoallergene, vegan ingrediënten van natuurlijke oorsprong. De filosofie van Clyde For Men? Efficiëntie en eenvoud, door gerichte formules ontwikkeld door schoonheidsexperts, op basis van natuurlijke actieve bestanddelen. Het assortiment bestaat uit vier essentials: twee gezichtsverzorgingen, een oogcrème en een serum. Clyde For Men lanceert binnenkort een volledige nieuwe collectie met scheerverzorging, reinigingsproducten voor lichaam en gezicht en haarverzorging.

Prijzen vanaf € 30, via de website.

Lees ook: Zwart en zwoel: grungebeauty maakt een comeback

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"

Tags: Beauty.