Een verslavende eerste collectie
Voor zijn eerste creaties heeft het merk gekozen voor stukken die niet mogen ontbreken in een Belgische garderobe, aangezien ze minstens zes maanden per jaar worden gedragen: truien, sjaals en mutsen. De kledingstukken zijn onderverdeeld in drie subcollecties. “Cities” steekt klassiekers (truien met V-hals en rolkraag) in een nieuw monochroom jasje gemaakt van edele materialen en met telkens een extra detail dat ze zo uniek maakt (bijvoorbeeld een kraagknoop bedekt met Italiaanse zijde met luipaardmotief op de stijlvolle trui Eleanor). “Lights” speelt met loszittende snits en kleuren voor comfortabele gebreide loungewear waarin je je de hele dag door goed voelt, of je nu aan het werk bent of lekker languit op de zetel ligt. Zoals de naam al doet vermoeden, bestaat de subcollectie “Accessoires” uit prachtige fluffy sjaals en mutsen die met de hand zijn gemaakt van de fijnste mohair- en alpacagarens. Kortom, alles wat je nodig hebt om je garderobe af te werken met een vleugje elegantie en zachtheid.
De inspiratie achter elke naam
Dat elk stuk een vrouwennaam kreeg, is geen toeval. Ella, Rosa, Marilyn, Josephine, … Het merk hecht veel belang aan sterke en inspirerende vrouwenfiguren die generaties hebben weten te overstijgen en wil hun zelfvertrouwen doorgeven aan zij die het stuk met hun naam dragen. Dat is pas klasse.
Een duurzame aanpak
November is een van de merken die een nieuwe wind wil laten waaien in de sector van de hoogwaardige damesmode door stukken op een duurzamere manier te creëren, zonder daarbij in te boeten op design en materialen.
De ambitie? De modewereld op hun eigen schaal in beweging brengen. Zo worden de stukken allemaal in Europa gemaakt (voornamelijk in kleine Italiaanse familiefabrieken) om hun ecologische voetafdruk te verkleinen en tegelijkertijd de ethische problemen te beperken die gepaard gaan met een productie in het buitenland. Voor de materialen ligt de prioriteit bij duurzaamheid en kwaliteit. De creaties worden dan ook ontworpen met de beste Italiaanse garens die het ecolabel dragen. De stoffen staan garant voor zeer kwaliteitsvolle kledingstukken die jaar na jaar kunnen worden gedragen en waarvan de zachtheid ongeëvenaard blijft.
Het merk is ervan overtuigd dat design en kwaliteit elkaar niet uitsluiten. Daarom biedt het zijn stukken alleen online en voor de helft van de normale winkelprijs aan. Op die manier wil het label ethische mode betaalbaarder maken. We kunnen niet wachten om te zien wat het merk voor de lente voor ons in petto heeft!
Uitsluitend online beschikbaar op november-fashion.com.
Tussen € 125 en € 190 voor een trui, ~ € 110 voor een sjaal en ~ € 50 voor een muts.
Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met November.
www.november-fashion.com
Lees ook :
In 1 2 3 een gezellige kerst met Kerstboomaanhuis
Altijd en overal een goed verhaal bij de hand
Herfst/winter modetrends 2021-2022: Marie Claire zet ze allemaal op een rij