Bedoeling is consumenten aan te moedigen om Belgisch te kopen. Meer dan 500 winkels kregen al een Ik koop Belgisch-sticker voor op de etalage – met zowel vrouwen-, mannen- als kinderkleding maar ook interieur. Jasmijn Verlinden, communicatiemanager FFI: “We merken dat de consument vaak niet beseft dat zijn favoriete boetiek om de hoek of online een hele reeks Belgische merken verdeelt. Met de bestickeringsactie, willen we shoppers aanmoedigen om op hun vaste winkeladresjes (en elders) de Belgische merken te ontdekken. Winkels die geen sticker ontvingen maar wel graag de Ik koop Belgisch-liefde mee uitdragen, kunnen uiteraard bij FFI eentje aanvragen.”
Wie gericht op zoek wil gaan naar Belgische mode en design, kan vanaf september terecht op www.ikkoopbelgisch.be. De website geeft een visueel overzicht van alle Belgische merken in de categorieën mode en design en linkt met hun websites en social media kanalen. Trots op je Belgische aankoop of een sticker gespot? Deel een foto met #ikkoopbelgisch!
Meer info: www.ffi.be