Kerst is: een beetje aan de ander denken
© Belvedere Vodka

Kerst is: een beetje aan de ander denken

Leestijd: 1 min

De kerstboom versieren, cadeautjes kopen, het haardvuur aansteken en lekkers op tafel. Gezelligheid troef. We doen er alles aan om de familie- en vriendenbanden nog eens stevig aan te halen. Terwijl je de laatste kerstroos in een groene pot zet, blik je tevreden terug op het voorbije jaar.
Waarom je geluk niet nog vergroten door aan en ander te denken en wat te delen? Deze merken doen alvast hun duit in het zakje...

Goede doelen: Entremont x Rode KruisEntremont x Rode Kruis

Entremont, synoniem voor gezellige avondjes rond de raclette- of fonduetafel, steunt de actie van het Rode Kruis tegen de honger. Samen met het Rode Kruis, engageert Entremont zich om 5000 maaltijden te bezorgen aan kansarmen. Door Entremont-kaas te kopen draag je bij aan deze acties en zorg je voor een glimlach op het gezicht van zij die het nodig hebben.

Marni Happy Birds x Vimala Association

Goede doelen: Marni Happy Birds x Vimala Association
Marni, het eigenzinnige modelabel voor gesofisticeerde mannen en vrouwen, gaat ook deze kerst voluit voor zijn liefdadigheidswerk met kinderen. Ze lanceert daarvoor het Marni Happy Birds project.
Colombiaanse ambachtslui maakten dit jaar een limited edition van hand-geverfde houten en metalen vogels in een reeks levendige kleurencombinaties.

De ironische tekeningen van vijf grote vrouwelijke kunstenaressen uit de vorige eeuw lagen aan de basis voor de collectie: Carol Rama is afgebeeld met een grillige zonnekroon, Frida Kahlo is een aalscholver met een lange bek, de waterhoen is Georgia O’Keeffe, het kleine vogeltje dat naar de hemel opkijkt is Alice Neel en the queen is Louise Bourgeoi.

De opbrengst van de Happy Birds gaat integraal naar de Vimala Association. Zij steunen kinderen in vluchtelingenkampen in Indië.

De Marni Happy Birds zijn te vinden in de Marni boetieks van eind november tot het einde van de kerstperiode.

Belvedere Vodka X Global Fund

Goede doelen: Belvedere Vodka
Belvedere, ’s werelds eerste luxevodka, vroeg niemand minder dan John Legend en de gevierde Ndebelekunstenares Esther Mahlangu om de kleurrijke fles (PRODUCT)RED limited edition te ontwerpen. De helft van de opbrengst gaat naar The Global Fund, een wereldwijde organisatie die projecten financiert in de strijd tegen hiv/aids in Afrika.
Het duo liet zich inspireren door de vier waarden van de campagne: veiligheid, ondersteuning, verandering en eenheid.

Marie Geukens De artikels van >

"Ik hou van geen gedoe, geen ballast, geen stress. Positief gezegd, ik hou van eenvoud, slimme teksten en fijne mensen met een vleugje humor."

Tags: Belvedere Vodka, Entremont, Goede doelen, Liefdadigheidswerk, Marni.