Graag willen we bij Marie Claire 5 labels in de spotlight plaatsen waarvan je misschien nog niet wist dat het Belgische familiebedrijven zijn.
RectoVerso
Het label – ontworpen door het Belgische familiebedrijf Liebaert Textiles en de jonge, revolutionaire geest van dochter Camille – kenmerkt zich met technische expertise van ruim 130 jaar ervaring. En dat is er absoluut aan te zien!
Elke steek, lus en draad vindt zijn oorsprong op 100% op Belgische bodem, in Deinze. Dit versterkt de overtuiging dat de kleding niet alleen beter is voor de klant, maar ook voor het milieu.
RectoVerso combineert op een briljante manier design en comfort in trendy sport outfits én dit allemaal op een duurzame wijze!
Dit bericht bekijken op Instagram
Schoenen Torfs
Schoenen Torfs, de bekendste schoenenwinkel in Vlaanderen, werd in oktober 1948 opgericht en is nog steeds een 100% familiale onderneming. Ondertussen telt het familiebedrijf 67 vestigingen, 875 vaste medewerkers én won het 10 keer de prijs voor ‘Great place to work‘.
Rembo Styling
Het bedrijf heeft 629 verkooppunten in 20 verschillende landen van Europa tot Amerika, Rusland, Australië, China en Japan, waarvan 29 winkels in België. Het familiebedrijf telt 84 werknemers, sinds kort staat de vierde generatie van de familie aan het roer van de onderneming.
Dit bericht bekijken op Instagram
<<Lees ook – Cultuur in eigen land: 5 niet te missen expo’s in 2020>>
Bellerose
Bellerose is het geesteskind van Patrick Van Heurck en Marie-Chantal Regout. Hun label voor dames, heren en kids werd geboren in 1989. Bellerose ontwerpt zijn collecties voor personen met een geheel eigen stijl. Een liefhebber van een vintage touch? Het label weet deze te combineren met hippe elementen.
Rue Blanche
Mevrouw Regout richtte in 1987 ‘Rue Blanche‘ op in Brussel. De bedrijfsnaam is een eerbetoon aan de naam van de straat waar het bedrijf voor het eerst was gevestigd. De eerste collectie omvatte zeven modellen, allemaal gemaakt van jersey, wat voor in die tijd zeer ongebruikelijk was. In de loop der jaren werd dit het DNA van Rue Blanche.
In 2016 werd de fakkel doorgegeven aan de twee dochters, Astrid en Aude. Vandaag de dag heeft Rue Blanche winkels in alle grote steden van België en wordt het gedistribueerd in meer dan 70 multimerkenwinkels over de hele wereld.
Een verfijnd en creatief merk!
Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook – Meet the designer: dit is het brein achter de adembenemende H&M Studio collectie SS20