Bonjour Maurice
Maak kennis met Bonjour Maurice! Het vrolijke kledingmerk uit Ukkel staat voor duurzame, ethisch verantwoorde kleding voor kids. In de kleurrijke kleren kunnen je kinderen naar hartenlust ravotten, want ook comfort staat centraal bij dit label. En het beste nieuws van allemaal? Met elk kledingstuk kan je maar liefst twee looks creëren, want al hun kleding is omkeerbaar. Zo kan je telkens opnieuw origineel uit de hoek komen! De leukste beelden uit de SS19 collectie ontdek je hier:
Lilybalou
Voor de vrolijkste prints voor klein en iets minder klein, moet je bij Lilybalou zijn. Het label werd in 2011 gelanceerd door ontwerpster Anne De Smedt. Sindsdien groeide het Antwerpse label uit tot een gevestigde naam in de wereld van de kinderkledij. En terecht, want het merk kon al tal van kinderharten, en die van hun ouders, veroveren. Het label heeft er ondertussen een zusje bij die de naam Liv+Lau kreeg. Deze collectie is net een tikkeltje stoerder, maar nog steeds heel erg leuk.
Ducksday
Omdat kinderen nu eenmaal graag buiten spelen, is goede outdoor kleding een absolute must. Sinds 2011 is het Belgische label Ducksday de referentie op het vlak van buitenspeelkledij voor kinderen. Weer of geen weer, met de regen- of wintercollectie van het speelse merk, loopt jouw kind er altijd droog, warm én stijlvol bij.
Caroline Bosmans
Wie houdt van eigenwijze kleding met een grote dosis humor, moet bij CRLNBSMNS zijn. Na haar afstudeerproject aan het SASK besloot Caroline Bosmans, zelf moeder van vier, meteen een kinderlabel op te richten. En hoe! De collecties van de Belgische ontwerpster spelen met de grens tussen jongen en meisjes en bevatten tal van grafische elementen. Alle kleding is bovendien unisex en seizoensloos.
Six Hugs & Rock ’n Roll
Six Hugs & Rock ’n Roll is een origineel Belgisch label dat zich laat inspireren door muziek, street art en grafische ontwerpen. De kleding is vaak unisex en geschikt voor stoere rebellen tot 14 jaar. De comfortabele sweaters met opvallende prints zijn ideaal om in te ravotten. De nieuwe zomercollectie is gebaseerd op Woodstock, waardoor liefde en vrede centraal staan op de leuke kledij.
Meer lezen? Kinder, de Tinder-app voor babynamen, Belgische ontwerpster Anne Kurris stopt kinderlabel, Wat je plaats in het gezin verklapt over je latere carrière.