Het feit dat H&M samenwerkt met een designermerk is op zich geen grote verrassing. Bijna 20 jaar geleden kondigde H&M hun allereerste samenwerking aan met een luxemerk, namelijk Karl Lagerfeld. Daarna volgde nog tal van merken zoals Stella McCartney, Roberto Cavalli en Versace. En aan die lijst wordt nu ook Rabanne toegevoegd.
Rabanne
Ook naast de samenwerking met H&M heeft Rabanne dit jaar niet stilgezeten. In februari kreeg het modehuis een flinke klap te verwerken toen oprichter Paco Rabanne op 88-jarige leeftijd overleed. In juni ging het merk voor een rebranding waar ook een naamsverandering bijhoorde. Het merk heet sindsdien niet langer ‘Paco Rabanne’, maar luistert nu naar de naam ‘Rabanne’. Bij die rebranding introduceerde het merk ook een nieuwe make-uplijn.
Lees ook: Dit zijn de collabs van deze herfst
De collectie
Het aankondigingsfeest vond plaats in de Parijse club Silencio en dat is niet zomaar. Het feestelijke karakter van de club sloot namelijk naadloos aan bij de nieuwe collectie. “Rabanne is altijd een vrolijk merk geweest. En dit evenement straalde de feestelijke sfeer van de collectie Rabanne van H&M uit”, aldus Julien Dossena, creatief directeur bij Rabanne.
Een heleboel aanwezige celebrities als Elle Fanning en Ashley Graham werden al in de nieuwe ontwerpen gehuld en daar konden we al het een en ander uit opmaken. Zo zit de collectie vol glitter & glamour en werd al snel duidelijk dat ook de iconische Paco Rabanne pailletten niet zullen ontbreken. Nog iets verrassend aan deze collab is dat de collectie naast dames-en herenkleding en accessoires ook uit een aantal interieurartikelen zal bestaan.
De collectie is vanaf 9 november 2023 verkrijgbaar in bepaalde H&M-winkels en online.