Van deze acht samenwerkingen worden we blij
© Pers

Van deze acht samenwerkingen worden we blij

Door Kim De Craene
Leestijd: 3 min

Collabs in de lifestylewereld zijn de laatste jaren niet meer weg te denken. Van deze acht verrassende samenwerkingen worden we oprecht blij. 

/

Duurzame allrounder

Handgemaakt in België, upcycled van deadstock jeans en een exclusief design: een nieuwe co-creatie van Xandres Lab en Studio Circulaire doet dit seizoen zijn intrede. Om verspilling te vermijden, gaf Xandres de resterende jeans van de FW22 collectie een nieuwe bestemming. Overgebleven materialen kregen een tweede leven, door ze te upcyclen naar een volledig nieuw ontwerp. De jeansjas, een vertrouwde allrounder in onze garderobe, krijgt een duurzame en hedendaagse update.

Elke upcycled jas redt drie jeansbroeken van de afvalberg, en tilt je look naar een hoger niveau. Het ontwerp gebeurde in samenwerking met Studio Circulaire, een creatieve upcycling hub in Mechelen. Xandres’ tip? Creëer een interessante outfit met verschillende texturen, en mix & match met een lakleren kokerrok, een bouclé trui of zijden two-piece. Met slechts 80 genummerde exemplaren is de denimjas een limited edition must-have.

De limited edition denim kost € 199 en is verkrijgbaar in de Xandres pilot stores of via xandres.com.

/

In stijl de lucht in

In navolging van de succesvolle samenwerkingen tussen Brussels Airlines en Belgische merken als Natan en Rainpharma, krijgen drie vooraanstaande Gentse onderneemsters samen de kans om hun unieke touch aan de reiservaring toe te voegen. Handtassenontwerpster Griet Aesaert, skincare-experte Barbara Geusens van beautymerk Nomige en kunstenares Elisia Poelman brachten hun talenten samen om een uitzonderlijk item te ontwerpen.

Het resultaat is een op maat gemaakte reisetui die vanaf deze maand door Brussels Airlines wordt aangeboden aan Business Class passagiers op langeafstandsvluchten als blijk van waardering voor hun keuze om met hen te vliegen. Het doel achter het  initiatief is om elke reiziger een gevoel van comfort en persoonlijke aandacht te bieden. De samenwerking tussen Brussels Airlines en het Gentse drietal zal twee jaar duren, waarbij elke zes maanden een nieuwe kleur en design worden geïntroduceerd. In totaal worden er vier unieke ontwerpen onthuld.

Vanaf 16 oktober is de exclusieve, door Aesaert ontworpen beautykit – met daarin twee reinigingsproducten van Nomige en een lipbalm en een hand & body lotion uit de Brussels Airlines collab –  in beperkte oplage verkrijgbaar voor een breder publiek.

Info: een etui kost € 170 en is verkrijgbaar via de website van Nomige, de Nomige partners en de website van Aesaert.

Lees ook: Dit zijn de beauty-essentials van de celebs

/

Vrolijke streetwear

Disney en Eastpak vieren het 100 – jarig jubileum van Disney met een speciale collab die in het teken staat van Mickey Mouse, ’s werelds beroemdste muis. De collectie is een eerbetoon aan een eeuw vol magie, verwondering en betovering. De samenwerking is bovendien een samensmelting van nostalgische elementen en een vleugje streetstyle, perfect om elke outfit e speelser te maken. In deze samenwerking komen Eastpaks’ iconische modellen tot leven in nostalgische prints met Mickey.

Zo krijgt de Padded Pak’r – de rugzak die gaat al net zo lang mee als Eastpak zelf –  in drie uitvoeringen verwerkt. Het gekende heuptasje is verkrijgbaar in zowel de Mickey Hands mini-print als het herhaalde Mickey Faces-patroon. De twee schattigste toevoegingen zijn de Ada mini-schoudertas en de Groupie, ideaal om essentials in te bewaren.

De collectie is vanaf vandaag te koop, prijzen vanaf € 18, meer info op de website. 

/

Haider goes Bader

Haider Ackermann is gekend voor zijn drapagejurken en – jasjes. Het Duitse merk Augustinus Bader, favoriet van Victoria Beckham en Hailey Bieber, vroeg de Colombiaans-Frans ontwerper, met roots in de Antwerpse Modeacademie, om zijn visie op beauty te verwerken in hun befaamde verzorgingscrèmes, The Rich Cream en The Cream. Naar eigen zeggen wilde hij met de zilveren flacons de puurheid van de huid weerspiegelen, en het intieme en rustgevende van een dagelijkse ritueel.

Meer info via de website van Augustinus Bader.

/

Casual comfort

Ook denimbrand Levi’s viert een verjaardag: hun 501 bestaat 150 jaar. Om de verjaardag van dit icoon te vieren, gingen ze een samenwerking aan met het schoenenmerk Crocs, gekend om hun opvallende en comfortabele designs. De eerste twee producten uit de collectie zijn een aangepaste versie van de All-Terrain Clog. Het derde model is een Classic Clog met tie-dye print. Wat de collab volgens de merken zo uniek maakt is hun drang naar innovatie, zelfexpressie en creativiteit.

De drie modellen zijn te koop op levi.com en zijn ook verkrijgbaar op de website van Crocs.

/

In stijl de fiets op

/

 

Het Parijse label Ba&sh onthult niet één maar twee samenwerkingen. Samen met het Belgische e-bikemerk Cowboy, gekend voor hun krachtig design en geavanceerde technologie, ontwierpen ze een duurzame elektrische fiets, in lavendelkleur! Je fietsoutfit werk je af met een bijpassende helm, ook een technologisch en elegant hoogstandje. Deze samenwerkingen brengen duurzame mobiliteit, technologie en stijl samen. Stijlvol op de fiets en veilig door de stad, met een snufje Franse je ne sais quoi.

De e-bike kost € 3 490, voor een helm betaal je € 229, meer info op de website.

/

3, 2, 1, reset

Wat gebeurt er als twee beauty-iconen samenwerken? Dan krijg je twee must-haves. De collab tussen parfumhuis Byredo en bioluxemerk Susanne Kaufmann zijn twee anti-oxidantrijke oliën van lokaal geteelde planten met hydraterende eigenschappen. Die worden gecombineerd met jasmijn en noten van zoete vijg om een verkwikkend maar rustgevend aroma vrij te geven dat doet denken aan een wandeling door de frisse Alpenbossen. Om je geest leeg te maken en te resetten.

Bregenzerwald Body Oil, € 90 en Bregenzerwald Fragrance Oil, € 110, te koop via de website van Byredo
en Susanne Kaufmann.

/

Klaar voor de kou

Voor de tweede keer op rij werken de twee Franse merken Rouje en Damart samen aan een capsulecollectie. De merken lijken niet veel gemeen te hebben maar toch. “We hebben een gemeenschappelijke missie: vrouwen kleden met essentials die generaties overstijgen,” zegt Jeanne Damas, oprichtster van Rouje. De creaties zijn geïnspireerd op stukken uit het archief van Damart en kregen een typische Rouje  – touch, romantisch en vintage.

Verkrijgbaar via de website van Rouje.

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"

Tags: Beauty, Collab, Collabs, Disney, Fashion, Samenwerking.