Esprit en UN Women zetten schouders onder #YouRule campagne
© Esprit - Alexander Sporre

Esprit en UN Women zetten schouders onder #YouRule campagne

Door Elspeth Jenkins
Leestijd: 2 min

Ter ere van de #YouRule lentecampagne brachten Esprit en UN Women een zaal vrouwen samen aan de vooravond van International Women's Day, om te praten over gendergelijkheid en de perceptie van vrouwen in de media.

Deze panelleden van dienst vertellen openhartig over hun eigen struggle en die van de vrouwen rond hen:

Eline De Munck ken je van haar carrière als host bij JIMtv, daarna bouwde zij haar eigen brillenmerk uit onder de naam Odette Lunettes.

Eline wil erkent worden als zakenvrouw en niet enkel bekend staan om het bombshell imago dat haar door de media is aangemeten.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door elinedemunck (@elinedemunck) op

/

Zeikschrift

Madeleijn van den Nieuwenhuizen is mediacriticus op haar Instagramaccount @Zeikschrift, en meteen verantwoordelijk voor de meest frappante anekdote van de avond… Ze vertelt hoe haar moeder een huisvrouw is in het kleine dorp waarin ze opgroeide.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Zeikschrift (@zeikschrift) op

Wanneer Madeleijn op een dag vroeg of ze dan nooit iets anders had willen doen met haar leven, antwoordde die droog dat niemand haar simpelweg ooit gevraagd heeft of ze iets anders wilde doen.

/

De Franse Laurianne Melierre is journaliste en presentatrice. Zij wil niet het token donkere meisje zijn en heeft genoeg ervaring met werkgevers die denken dat ze aan hun quota zitten omdat zij een vrouw van buitenlandse origine is. Laurianne wil gehoord worden voor haar talent en niet als een statistiek gezien worden.

Esprit wil met deze campagne inspireren, motiveren om openminded te zijn, om niet in hokjes te denken en gewoon iedereen zijn eigen ding te laten doen.

/

Nog 257 jaar wachten op economische gelijkheid

Gezicht van #YouRule is de profvoetbalster en UEFA-ambassadrice Eunice Beckmann. De voetbalwereld wordt gedomineerd door mannen, zij laat meisjes en vrouwen dromen van een carrière op het veld en schrijft haar eigen regels.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Eunice Nketiah Beckmann (@eunicebeckmann) op

Het merk wil het bewustzijn rond gendergelijkheid vergroten in het kader van de UN Women’s Generation Equality-campagne en roept op tot actie.

Wist je dat vrouwen nog 257 jaar zullen moeten wachten op economische gelijkheid als we aan dit tempo voortdoen?

/

Neem risico’s, spring in het diepe en ga voor die promotie

Esprit CEO Anders Kristiansen maakt de vergelijking: ‘Wanneer mannen nog maar 10% klaar zijn voor een promotie vragen ze al om opslag, terwijl vrouwen pas hun hand opsteken wanneer ze er al 110% klaar voor zijn. Hij besluit met de belofte dat hij voortaan zelf gaat onderzoeken wie echt recht heeft op die promotie, in plaats van de luidste roepers meteen te belonen omdat ze er als eerste staan.’

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door ESPRIT (@esprit) op

Vergeet niet je eigen #YouRule t-shirt van 100% biologisch duurzaam katoen te scoren (dat doe je hier), en denk eraan: break them, rewrite them, rule them. #YouRule

Elise Van de Meulebroucke De artikels van >

Rolt uit bed voor runner’s high en soja lattes, herleeft in de zomer, houdt niet van hangovers maar wel van The Cure. Dol op alles wat snel gaat, behalve fastfood. In drie woorden: modegek, marathonzot en newsaholic.

Tags: #YouRule, Esprit.