Colorush kende een atypische start: oprichters Jill Shaw en Roxanne Sabbe richtten hun pijlen meteen op de internationale markt. Zo kwam het label in de rekken van grote spelers te liggen zoals Harrods, Selfridges en Farfetch. In 2023 beslist Colorush om hun Belgische oorsprong alle eer aan te doen en werd de Belgische markt een focuspunt. Vandaag ligt Colorush in meerdere Belgische winkels waaronder Uno Knokke, Pand 13 Gent en James in Nieuwpoort.
Nieuwe verkooppunten
“We starten aan een nieuw hoofdstuk waarin een gloednieuwe website én kantoor in Gent, inspirerende campagnes en onze geëvolueerde naam deel vanuit maken. We kunnen nieuwe Belgische verkooppunten toevoegen aan onze lijst, ook blijft de internationale interesse toenemen. Zo liggen we vanaf deze zomer in Bloomingdales en Harvey Nichols Dubaï en Abu Dhabi”, zeggen Shaw en Sabbe.
Surf’s up
Shaw’s passie voor het surfen en de oceaan zijn een grote inspiratie voor de collecties. Samen met creatieve talenten Jade Madoe en Nele Bogaerts trok het team naar het Spaanse surfparadijs Fuerteventura om de nieuwe zomercampagne te shooten.
De collectie bestaat uit duurzame en lichte knitwear van kasjmier en melange in verschillende casual en elegante vormen. Elke stijl is doordrenkt met Colorush’s kenmerkende regenboogkleurenpalet: van zachte neutralen en frisse pastels tot knallende kleuren.
Door hun toewijding aan een ethische en eerlijke productie worden de collecties in zogenaamde exclusieve ‘drops’ gelanceerd (kleinere hoeveelheden per stijl en kleur). Alle kleding wordt vakkundig gemaakt in een verticaal geïntegreerde kasjmierfabriek met gecertificeerde verantwoordelijkheid.