Dit zijn wereldwijd de 13 mooiste beautyproducten die je in huis wil
© RV

Dit zijn wereldwijd de 13 mooiste beautyproducten die je in huis wil

Door Kim De Craene
Leestijd: 4 min

Onze landsgrenzen blijven nog even gesloten en avontuurlijke en exotische reizen staan voorlopig on hold. In afwachting kunnen we wel de mooiste, meest verzorgende en luxueuze beautyproducten van rondom de wereld in onze badkamer halen. Wij zetten er dertien op een rijtje.

1.  ‘Wonder serum’ van Wonder Valley

Olijfolie is niet alleen een heerlijk product om mee te koken, het is ook goed om in huidverzorging te gebruiken. Dat zeggen Alison en Jay Carroll van Wonder Valley uit Texas. Het koppel gaf zijn extra virgin olijfolie uit Lake Country in Californië een luxueuze make-over en gebruikt ze in een unisex huidverzorgingslijn. Olijfolie zit vol anti-oxidanten en voedingsstoffen die werken op de hydratatie en glow van de huid. Hun steringrediënt wordt aangevuld met stoffen als glycerine, vitamine E, avocado en zonnebloemolie.

2. ‘The Signature Stone Rhassoul Clay’ van Alchemia

Alkistis Venetopoulou uit Athene bleef tijdens het uitbreken van de pandemie niet stilzitten. Toen ze in februari 2020 mama werd, vond Venetopoulou geen geschikte zeep voor de gevoelige huid van haar dochtertje Niki. Dus maakte ze die maar zelf. Intussen is het gamma van Alchemia uitgeroeid tot een volwaardig self-care merk. De vormpjes waarmee ze de zepen produceert, komen van het mooie eiland Paxos. Venetopoulou kiest voor ingrediënten zoals ‘ezelmelk’ en ‘oud’ die haar herinneren aan reizen naar Marokko, het Midden-Oosten en het Middellandse Zeegebied.

3. ‘Raw Manuka Honey’ van Activist

De delicate Manukahoning is gemaakt in Nieuw-Zeeland, in de meest ongerepte stukken van het land, door bijen die nectar verzamelen van de inheemse Manukaboom. Wat de honing zo uniek maakt, is het hoge gehalte aan de bio-actieve stof methylglyoxal (MGO). De stof in de honing ondersteunt de bestrijding van schadelijke bacteriën en heeft daardoor een reinigende werking voor je lichaam en huid. Ook heeft de honing kalmerende en hydraterende eigenschappen. Een lepel van het kostbare goedje per dag verhoogt de weerstand en ondersteunt de spijsvertering. Als gezichtsmasker werkt het antibacterieel, zuiverend en ontstekingsremmend.

4. ‘Moisturizing Face Cream SPF15’ van Epara

Epara betekent ‘cocoon jezelf’ in het Nigeriaanse dialect Ebira. Het luxelabel gebruikt de meest krachtige botanicals uit verschillende delen van het Afrikaanse continent zoals neroli uit Egypte, shea butter uit Ghana, moringa-olie uit Kenia en arganolie uit Marokko. Het gamma dat bedacht werd door Ozohu Adoh in 2017 focust op hydratatie en hyperpigmentatie. De verzorgingslijn is ideaal voor vrouwen van kleur.

5. ‘Pacific Rock Moss Perfume Concentrate’ van Goldfield and Banks

Australië in een parfumflesje, dat is het motto van het huis Goldfield & Banks. Dimitri Weber, de Belgische neus die in 2015 naar Australië emigreerde, verzamelt voor zijn prestigieuze creaties de meest kostbare ingrediënten die het Australische grondgebied rijk is. Pacific Rock Moss is bijvoorbeeld geïnspireerd door woeste golven die klotsen op de rotsen, een frisse duik in de oceaan en mooie zomerdagen die uitlopen in warme zomernachten. Deze maand lanceert Weber zijn negende geur: Silky Woods, een exotische en moderne interpretatie van het zeldzame agarhout. Zoals al de parfums, is ook Silky Woods een eerbetoon aan zijn nieuwe thuisbasis.

6. ‘Classic Sunscreen Body SPF 50 Unscented Moisturizer’ van COOLA

Groene maar luxueuze zonneproducten, farm to face en California dreaming: dat is COOLA in een notendop. Het beautymerk is gevestigd in Californië en specialiseert zich in zonneproducten gemaakt met een selectie van zo vers en plantaardig mogelijke ingrediënten. Die zijn rijk aan antioxidanten en zorgen ervoor dat de formules extra efficiënt zijn. Daardoor hoeven er minder traditionele en mogelijk irriterende stoffen gebruikt te worden.

7. ‘Scalp Shampoo’ van SachaJuan

Minimalisme uit Scandinavië: Sacha Mitic and Juan Rosenlind zijn de haircare professionals achter het Zweedse SachaJuan. Niet alleen hun design is minimalistisch, ook de filosofie is gemakkelijk: het aantal producten is beperkt en ze doen wat ze beloven. Voor hun shampoo’s, conditioners en stylingproducten gebruikt het duo hun gepatenteerde Ocean Silk Technology, een krachtige cocktail van mineralen en proteïnes uit koudwateralgen dat zorgt voor gehydrateerd en glanzend haar.

8. ‘Puer Tea Vital Moisture Essence’ van Cosmetea

Zuid-Korea heeft menig beautyfanaat kunnen overtuigen met zijn innovatieve K-Beauty. De typische sheet masks zijn al ingeburgerd in Belgische badkamers. Een redelijk nieuw begrip is een essence, een verzorgingsproduct dat de huid in evenwicht brengt en verzorgt. Een essence is een formule die sterker is dan een meestal waterachtige toner en minder geconcentreerd dan een serum. Met het essence bereid je de huid voor op de voedende producten die volgen binnen je skincareroutine.

9. ‘Eau de Parfum On the Beach’ van Louis Vuitton

Het Franse luxehuis Louis Vuitton lanceert een nieuw parfum, met als inspiratie ‘Escape’On The Beach is een geur die het zomergevoel aanwakkert, met behulp van ingrediënten als yuzu (een zeldzame citrus uit Japan), grapefruit, mandarijn, sinaasappel, neroli, oranjebloesem, tijm en rozemarijn. Voor fanaten van het strand of van het huis: voor het eerst lanceert het Louis Vuitton een surfboard, geïnspireerd door het werk van kunstenaar Alex Israel.

10. ‘Brazilian Bum Bum Cream’ van Sol de Janeiro

Het cultproduct Brazilian Bum Bum Cream is in tegenstelling tot wat de naam doet denken niet Braziliaans maar wel Amerikaans. De look en feel van het product zijn wél op en top Braziliaans. En de naam ook natuurlijk: ‘bum bum’ is Portugees voor kont. De blend van guaraná, een vrucht uit de Amazone, capuaçu-boter, açai en kokosnootolie helpt om de bloedsomloop te stimuleren, wat zorgt voor stevige en strakke billen.

11. ‘Limited Lash Mascara’ van ILIA Beauty

Bij Marie Claire houden we van sterke vrouwen. Zoals de Canadese Sasha Plavsic, het brein achter ILIA Beauty, een innovatief en organisch make-uplabel en favoriet van menig visagist. ILIA is niet alleen clean, het is ook skin-centric: de huid moet er uitzien als huid. De producten voelen licht aan, garanderen de voedende werking van de bestanddelen en hebben langhoudende formules.

12. ‘Nail Polish in Terra’ van Licia Florio

Het Milanese label Licia Florio beschouwt de nagels lakken als een ritueel, een eenvoudig gebaar waarmee je even de tijd neemt om tot jezelf te komen. De lakjes zijn vegan en komen in warme, natuurlijke kleuren die iedereen flatteren. De namen van de kleurtjes zoals Luna, Terra en Mandorla wakkeren onze heimwee naar Italië alleen maar aan.

13. ‘Kansa Wand Facial Massage’ van Ranavat

We hebben een waardige opvolger gevonden voor de jaderoller en gua sha hype: de Kansa Wand. De facial tool wordt als duizenden jaren gebruikt in Ayurveda, de alternatieve geneeswijze met roots in India. De gezichtsroller is gemaakt uit teak en een mix van koper en zink. Het werkt op de energiepunten die ‘marma’ genoemd worden. Een Kansa Wand stimuleert net als een kristalroller de bloedcirculatie, voert gifstoffen af, ontzwelt pufferige wallen, vermindert expressielijntjes en helpt de pH-waarde van de huid in evenwicht te houden. Hij zou dus als het ware voor een natuurlijke facelift zorgen.

Lees meer Marie Clair op: Skincare routine: in deze volgorde breng je verzorgingsproducten aan; Deze tips helpen je van je wallen, kringen en een vermoeide huid af; Zo voorkom en verminder je rimpels volgens een huidexpert

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Beautyproducten, Serum, Skincare.