Prada
De nieuwe Prada-campagne voor Chinees Nieuwjaar 2024 viert het begin van het jaar van de draak, het krachtige en wijze dier van de Chinese horoscoop dat voorspoed en geluk symboliseert en waarvan, volgens een oude mythe, de Chinese natie afstamt. De campagne is geïnspireerd door arthouse cinema en speelt zich af in de historische Prada Rong Zhai residentie – de ruimte die in 2017 door Prada werd ingehuldigd na een grondige restauratie en waar nu belangrijke culturele activiteiten worden georganiseerd door de Prada Group.
De hoofdrolspelers in de campagne, vastgelegd door kunst- en modefotograaf Leslie Zhang, zijn topmodel en actrice Du Juan en zanger Zhao Lei. De collectie bestaat uit een exclusieve selectie dames- en herenkleding, tassen, schoenen, sieraden en accessoires. Denk aan zeer lichte rokken van organza en cabans van technische stof, reistassen van het iconische Re-Nylon en satijnen muiltjes.
Burberry
Om het Jaar van de Draak te vieren, verkennen enkele ambassadeurs van Burberry, waaronder Tang Wei, He Cong en Chen Kun, de straten van Chengdu in een nieuwe capsulecollectie ontworpen door Daniel Lee voor Chinees Nieuwjaar. Fotograaf Ryan McGinley schoot de foto’s in zijn unieke, intieme en suggestieve stijl.
De capsule bestaat uit tassen, schoenen, sjaals en klassieke items uit de Britse garderobe, met elementen zoals de houndstooth ruitjesprint en een bloemenprint met maxirozen in een helder en levendig rood, dat geluk en voorspoed symboliseert.
Valentino
Het Italiaanse modehuis Valentino brengt een ode aan de lokale cultuur door middel van een collectie kledingstukken en accessoires, die het iconische rood van het huis combineren met Chinese traditie.
De ambassadeurs Yang Yang en Yang Zi spelen de hoofdrol in campagne die de collectie onthult: rode mini jurkjes, een VLogo jasje, Valentino Garavani VLogo Moon tassen en Valentino Garavani VLogo Signature pumps.
De collectie voor Chinees Nieuwjaar zal verkrijgbaar zijn in de Valentino boetieks op het vasteland van China, Hong Kong, Macau en Taiwan, evenals op Valentino’s officiële website, WeChat mini en flagship stores in Tmall en op JD.com.
Bottega Veneta
Bottega Veneta lanceert haar campagnefilm voor Chinees Nieuwjaar met actrice Shu Qi in de hoofdrol. The First Sunrise with You, geregisseerd door Jess Jing Zou, viert de eerste zonsopgang van het jaar en toont verschillende personages die de dageraad verwelkomen in diverse panoramische settings.
De collectie zelf die in de video te zien is, heeft als thema het Jaar van de Draak, met als hoogtepunten Andiamo, Sardine, Orbit sneakers en een op maat gemaakte Jodie met handgreep in de vorm van een drakenstaart.
Acne Studios
Het Zweedse Acne Studios viert het Chinees Nieuwjaar met een capsulecollectie versierd met de dierenriem, ontworpen door de in Londen gevestigde Chinese kunstenaar Lian Zhang. Haar ontwerp is te zien op een selectie producten in het roze en wit van Acne Studios, terwijl een hanger in de vorm van een draak verschijnt op vintage sieraden om het nieuwe jaar te verwelkomen.
Lees ook: Lize Feryn en Aster Nzeyimana lanceren modemerk & De mooiste sjaals, mutsen en handschoenen van Belgische merken.