Live
Nu we massaal aan het sporten zijn geslagen, worden sneakers populairder met de week. Niet in mijn geval, ik loop enkel richting café wanneer de horeca terug open kan. Maar als ik dan echt voor een sportief exemplaar moet kiezen dan is het dit sustainable paar van het Belgische schoenenlabel Komrads. Lekker 80’s en 100% vegan, want ze zijn gemaakt uit appelleer. Waar wacht je nog op? Ah, op die cafés die terug de deuren openen natuurlijk.
Sneakers, € 154, Komrads. Meer info: komrads.world.
Love
Nog meer moois van eigen bodem: de juwelen van Elliot & Ostrich, het merk van Jennifer en Sylvie. De Nudes-collectie bestaat uit lab grown en natuurlijke diamanten. De collectie is een hommage aan de maatschappelijke thema’s die in 2020 belangrijk zijn: #blacklivesmatter #covid19 en #climatestrike. De diamanten komen in verschillende huidskleuren, hiermee wil Elliot & Ostrich een boodschap van solidariteit en diversiteit brengen waar we de uitdagingen van dit jaar mee kunnen overwinnen. Je moet mij niet overtuigen, you had me at nude and diamonds.
Meer info: elliotandostrich.com.
Laugh
Tijdens lockdown nummer 2 vul ik mijn dagen met zetelhangen, uitkijken naar de wekelijkse home delivery van Delhaize en aperitieven met mijn huisgenoten. Ook wel bekend als: van thuis uit werken. Om toch nog een béétje glamour in mijn dag te verwerken, heb ik een heuse obsessie met geurkaarsen ontwikkeld. De heerlijke geuren van Acqua di Parma zijn een favoriet. Oh L’amore is een ode aan de liefde. Mijn liefde voor onze wekelijkse afspraak met de Meilandjes op dinsdagavond bijvoorbeeld. Ik lach mij elke aflevering een breuk.
Oh L’amore geurkaars, € 57. Meer info: acquadiparma.com.
Laat maar
Ik krijg het van uitspraken als: ik lééf voor mode. Of Carrie Bradshaw die verkondigt dat ze ooit liever Vogue kocht dan pizza, omdat ze het gevoel had dat Vogue haar meer voedt. Meid serieus, we willen allemaal Vogue lezen terwijl we een quattro formaggi naar binnen schrokken. Want waarom kiezen, als je alles kan hebben? En ja, soms moet je minder geld uitgeven aan schoenen en dan kan je jezelf eten én een magazine veroorloven. Stel je voor: de luxe! Wat voor mij ook een luxe is, is de Cosy-collectie van Hunkemöller, want ik kom dit jaar niet meer buiten. Steek het maar op al deze gezelligheid…
Bedkruik, € 17,99. Slippers in luipaardprint, € 14,99. Meer info: hunkemoller.be.