Clare Waight Keller heeft een nieuwe functie bij Uniqlo. Zo ontwierp ze reeds voor Uniqlo C, een selectie van hoogwaardige LifeWear-essentials, maar wordt ze vanaf nu ook Creative Director.
Meer mode, kleur en prints
De Britse ontwerpster, gekend en geliefd om haar verfijnde en moeiteloze stijlen, zal vanaf nu alle lijnen van het Japanse merk overzien. Uniqlo en Keller beloven elke maand nieuwe silhouetten om de collectie fris en actueel te houden, en updates in het kleurenpalet.
Klanten kunnen uitkijken naar meer vrouwelijkheid, meer prints, en een groter aanbod van patronen en snitten. Er zal ook aandacht worden besteed aan jongere, trendy silhouetten, die speciaal inspelen op de jongere doelgroep van Uniqlo.
Ontwerpen voor een groot publiek
De in Engeland geboren ontwerper Clare Waight Keller bouwde een indrukwekkende carrière op in de modewereld. Ze werkte als creatief directeur bij Givenchy en Chloé waar ze verantwoordelijk was voor zowel ready-to-wear- als couturecollecties.
In 2018 werd haar talent erkend toen ze de prijs voor Womenswear Designer of the Year won bij de British Fashion Awards. Een jaar later, in 2019, werd ze geëerd als een van de meest invloedrijke mensen in de wereld door TIME. Naar eigen zeggen wil ze klassieke en tijdloze stukken ontwerpen en aanbieden die een groot publiek aaspreken.
Lees ook: Gespot op Copenhagen Fashion Week: lingerie-geïnspireerde looks