Bij de tweede nieuwe maan na de zonnewende van 21 december wordt in verschillende Aziatische landen het Chinese nieuwjaar gevierd. Dit jaar valt die dag op 16 februari. Elk jaar staat een teken uit de dierenriem centraal. Deze keer valt die eer te beurt aan de hond.
Verschillende modemerken zagen het Chinese nieuwjaar als de ideale gelegenheid om een unieke capsulecollectie te lanceren. Kom erachter om welke merken het gaat.
Diesel
Diesel viert het Chinese nieuwjaar, zoals het Diesel betaamt, met een uiterst stoere collectie. Een pitbull steelt de show op leren vesten, T-shirts, jeans, rugzakken en meer.
De capsulecollectie is beschikbaar in de Diesel winkels en online.
Louis Vuitton
Louis Vuitton pakt het graag groots aan. In plaats van zich tot de hond te beperken, lanceert het Franse modehuis dan maar meteen 12 verschillende horloges, elk met één van de 12 dieren van de Chinese astrologie. Het gaat trouwens niet om zo maar een horloge, maar om de Tambour Horizon smartwatch.
De horloges zijn beschikbaar in de Louis Vuitton boetieks. Meer info via de website.
Paul Smith
Paul Smith viert het jaar van de hond met unieke items met vrolijk hondenmotief. Zo verschijnt de hond- op een wit hemd, op witte sneakers en een op een portefeuille voor mannen en op een T-shirt, sjaal en portefeuille voor vrouwen.
De capsulecollectie is beschikbaar in selecte Paul Smith boetieks en online.
Furla
Furla viert het Chinese nieuwjaar met een limited edition van hun meest iconische tas, de Furla Metropolis. Afbeeldingen van honden en rozen prijken op een rode lakleren achtergrond. Rood is de traditionele kleur van het Chinese nieuwjaar en staat voor geluk, passie, kracht, energie en liefde.
De tas is beschikbaar in de Furla boetieks en online.
Swatch
Swatch luidt het Chinese nieuwjaar in met de Swatch Woof, een polshorloge ter ere van het jaar van de hond. In de Chinese cultuur staat de hond voor trouw en moed. Net als je trouwe vriend vergezelt je Swatch horloge je altijd en overal.
De Swatch Woof is beschikbaar in de Swatch winkels.