Het Pasha-horloge werd oorspronkelijk in 1985 ontworpen voor drukbezette mensen die het toch belangrijk vinden hoe de wereld hen ziet. Het mocht wat groter, sportiever en opvallender zijn dan de fijne uurwerken waar het Franse juwelenhuis toen bekend voor stond. De meeste horloges van het merk waren toen overigens ook vierkant of rechthoekig. De Pasha viel kortom meteen op met zijn ronde en grotere formaat. Oorspronkelijk was het horloge alleen beschikbaar voor mannen, later kwam er ook een variant voor vrouwen.
Cartier geeft Pasha nieuwe look
Nu krijgt het klassieke horloge een nieuwe look, wat gepaard gaat met een campagne waarin acteurs Rami Malek, Willow Smith, Maisie Williams, zanger Troye Sivan en rapper Jackson Wang te zien zijn. Cartier ziet in deze ambassadeurs dezelfde uitstraling als die van het horloge.
“Sinds de lancering in de jaren ’80 symboliseert dit horloge succes dat voortkomt uit grafisch non-conformisme en kracht”, zegt Arnaud Carrez van Cartier International. Het vernieuwde horloge is nog steeds even edgy, maar past beter bij de huidige tijdsgeest en vooral bij deze nieuwe generatie creatievelingen. Onze Pasha-ambassadeurs danken hun succes aan hun verschillen, creativiteit, verbondenheid, multi-inzetbare talenten en vrijgevigheid.”
https://www.instagram.com/p/CCD2QVXD2Kp/?utm_source=ig_web_copy_link
De ‘Bohemian Rhapsody’-ster Rami Malek voelde zich naar eigen zeggen vereerd en opgewonden toen hij gevraagd werd om deel uit te maken van deze campagne. “Het is een inspirerende groep artiesten en ondernemers die bewijzen dat leeftijd geen obstakel hoeft te zijn voor succes.”
Het nieuwe Pasha-horloge is vanaf vandaag 4 september in twee groottes verkrijgbaar en in de ‘kleuren’ goud, diamant en skeleton. De prijs: € 5.750 tot € 39.000. Meer info: cartier.com.
Lees meer Marie Claire op: Wat is de invloed van de modewereld op het idee van mannelijkheid? Nike lanceert eerste sportcollectie voor vrouwen.