Burberry wil klimaatpositief zijn tegen 2040
© Imaxtree

Burberry wil klimaatpositief zijn tegen 2040

Leestijd: 1 min

In 2040 wil het Britse modemerk Burberry volledig klimaatpositief zijn. Dat betekent dat het meer CO2 aan de atmosfeer onttrekt dan het eraan toevoegt. Het is het eerste grote modehuis dat zichzelf deze doelstelling oplegt. 

In het ambitieuze klimaatplan van Burberry lezen we onder andere dat het de uitstoot in zijn toeleveringsketen wil verkleinen, om zo tegen 2030 deze te verminderen met 46 procent. Dat is 16 procent meer dan de doelstelling van vorig jaar. Het Britse modehuis wil ook investeren in het versnellen van koolstofarme oplossingen om zo de natuurlijke ecosystemen te herstellen en beschermen. Via het Burberry Regeneration Fund dat het bedrijf in 2020 oprichtte, willen ze het levensonderhoud van wereldwijde gemeenschappen verbeteren.

Burberry

Burberry wil de planeet beschermen

Marco Gobbetti, CEO van het Britse label, legt uit: “Burberry ontstond als merk om mensen te voorzien van modieuze kleding  om in de natuur te zijn, te genieten van de buitenlucht. En dat is al 150 jaar lang onze inspiratiebron. In lijn met ons rijke erfgoed, stellen we vandaag een ambitieus plan op om tegen 2040 klimaatpositief te zijn. We willen als bedrijf goed zijn voor de wereld, niet nog meer schade toebrengen. Door meer in te zetten op duurzaamheid, hopen we onze planeet mee te kunnen beschermen voor de volgende generaties.”

Naast de eerder genoemde doelstellingen, zal het merk ook investeren in initiatieven buiten het bedrijf om toe te werken naar een koolstofarme toekomst. Zo maken ze nu deel uit van de Fashion Avengers, een coalitie van verschillende modemerken wereldwijd die samenwerken om de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de VN te bereiken.

Vond je dit interessant? Lees dan ook: Burberry strikt FKA Twigs en Kendall Jenner als gezichten van de nieuwe Olympia-tas. Een Belg fotografeert voor het Britse modehuis Burberry.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Burberry, Klimaatopwarming.